Alternativ anspänning (film, 3.2 Mb)

Sv: Alternativ anspänning (film, 3.2 Mb)

Härligt att se en välkörd häst med duktig körkarl i tömmarna :bow::bow::bow:

Att sätta för bakfram berättar min första körlärarare/inspiratör att dom gjorde när ett lass skulle in där det var för trångt att köra in och vända, och det inte gick att köra igenom.
Han betonade att det vill till en välkörd häst om det ska fungera!

En imponerande övning såg jag på Nordsvenska hästens dag i Rättvik för två år sen, där det var en som drog på en rundbal på skogsvagnen, även han utan att ha tömkontakt med hästen.

Lotta

Sv: Alternativ anspänning (film, 3.2 Mb)

Tack ska ni ha allihop!! Blir jätteglad åt att kunna lätta upp stämningen lite. Men nu till mitt problem.. Jag har slut på idéer!! Inte riktigt sant kanske men lite idétorka är det allt. Det är här som ni kommer in i bilden.
Kom med tokiga, eller seriösa, förslag på vad man kan hitta på att göra. Allt är välkommet!

Ha, ha Pinge!:bump:
I Åre, innan snöskoterns tid (läs i början av 60-talet) skjutsades kunderna till Buustamons Fjällgård de sju kilometrarna per häst och släde. Ofta brukade kuskarna jävlas lite med varandra, som att sätta varandras hästar bakfram i skacklarna, binda fast tömmarna i selen och andra jäkelskap. Men som den gamle pensionatsägarens sa, det var ju ingen större farra, den hästen tog ju ett steg idag och ett imorgon...

Surfa tolkandes efter en häst i strandkanten.
Snötrugetrav, för att lättare kunna tolka i de vita vidderna.
Släpa stock i vattenbana, där bojhinder skall passeras.
Hästdriven katapult som skickar Pinge till en ngt högre nivå?
Eller det lite mer halsbrytande Parasail draget av galopperande fjordhingst?
Fast jag har faktiskt funderat på att flyga drake från hästryggen...:banana:

Vad gjorde du inte vid Vetlanda Pinge? Hade ingen att käfta snöplog med ju!:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Kultur Hade helt missat att det kommer ytterligare en film om Downton Abbey som ska ha premiär i början av nästa år. Själv är jag ett stort fan...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Hej! Någon kanske minns att jag skapade en tråd om vardagsstress i våras. Det har hänt mycket efter det och jag mår sämre och sämre...
Svar
15
· Visningar
1 167
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 360
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar