E
ETGT
Min älskade kattunge, Maja, avlivades idag
. Mamma och jag hade precis varit och vaccerinerat / Chipmärkt Ronja och Maja (Ronja skulle säljas idag) . Hela 12 veckor hade hon varit helt frisk, vi hade inte sett några fel eller så men när vi kom hem så verkade hon trött och hängig och andades mycket häftigt. Ringde veterinären men han sa bara att vi skulle vänta och se. Till slut ringde mamma albano då Maja andades väldigt häftig. På Albano sa dom att vi skulle komma på direkten så mamma kastade sig i bilen. I slutet av resan slängde sig maja mot väggarna i kattburen och gjorde konstiga läten ifrån sig. När de kom till djursjukhuset fick de komma direkt. De tog röntgen bild och gjorde ultraljud på hjärtat, inget fel på hjärtat. hon var blå av syre brist, så maja fick syrgas, hon var så stressad av allt folk och andningen så hon rev och bet alla. Att det kan vara så mycket kraft i en sån liten kropp. Veterinären visade röntgen bilderna och berättade att det inte fanns något att göra, och det bästa var att låta henne somna in....Maja somnade in i mammas famn, alldeles varm, precis som om hon sov. Hon har det bättre där hon är nu.....
Mamma Kajsa, Morbror Felix och Systern Ronja saknar henne så
R.I.P Maja gräddnos 13/12 2004 - 8/3 2005
Sista bilden jag fick på henne (hon älskade att få komma ut ibland)
Mamma Kajsa, Morbror Felix och Systern Ronja saknar henne så
R.I.P Maja gräddnos 13/12 2004 - 8/3 2005

Sista bilden jag fick på henne (hon älskade att få komma ut ibland)