Älskade lilla Embla är nu en fin ängel

Nera

Trådstartare
Nu är hon borta, usch kan bara inte sluta gråta-
Hur ska jag klara mej utan dej min lilla skrutta?
Saknaden är stor och gör ont....

Sv: Älskade lilla Embla är nu en fin ängel

Åh, vännen! :cry: Så jättetråkigt! Jag hoppades verkligen att det inte skulle vara något allvarligt med henne. :( Usch... Tröstkramar i massor!

Men åh :cry:

Jag kunde inte tro att det var så allvarligt:(

*Tröstkram*

och aiquen:

Tack så mycket! Det värmer ska ni veta!
Trodde inte heller det var så allvarligt men när jag kom hem idag och skulle ta upp henne pep hon till när jag skulle ta runt magen på henne och hon var verkligen jätte uppblåst och gick som en anka.
Hon hade inte alls bra styrsel på kroppen och jag tyckte så grymt synd om henne. När jag skulle klappa henne la hon sig bara ned på sidan och orkade knappt resa på sig.
Jag kände att nej nu får det vara nog och inte skulle hon behöva genomlida en resa på fem mil till närmsta vetrinär när det troligtvis inte fanns något att göra ändå, det brukar ju vara svårt med så små djur?

Kände att nej hon ska inte behöva lida och dö mer lidande än hon redan var, usch känner mig som en så dålig människa.... :cry:

Klart du inte är en dålig människa! Hon har haft lite diarré men i övrigt varit pigg, inte kan det vara lätt att veta att det är så allvarligt då! Du gjorde vad du kunde! Dessutom är det som sagt tyvärr väldigt svårt med vet.vård vad gäller så små djur. :( *kramar*

Men var det rätt att ta bort henne innan jag varit på djursjukhuset ellert skulle jag kört in henne dit?

Men var det rätt att ta bort henne innan jag varit på djursjukhuset ellert skulle jag kört in henne dit?

Du gjorde helt rätt som du gjorde. De ska inte behöva lida för våran skull, hade du åkt in med henne kanske hon dött på vägen dit? De skulle ändå sagt att det inte fanns nåt att göra. Jag har själv vart i samma sits & djuret hade precis samma "symtom" som ditt. Vi åkte in med henne & de sa att det inte fanns nåt vi kunde göra. Så vi fick avliva henne hos vet. istället.

Hade hellre velat att hon skulle dö hemma, där hon kände sig trygg än i ett rum hos en veterinär. :/

Så du gjorde helt rätt!

//Massa kramar från Diana som vet hur det känns att mista sin bästa vän! ='(

Tack!!!
Känns jätte skönt att höra att jag kanske trots allt gjorde rätt.
Usch vad livet är elakt ibland...

Jag håller med Elma_vip.

Du kunde inget göra mer än det du gjorde.
Mitt marsvin var också sjuk, sent på kvällen blev hon jättedålig, fick uppspänd buk och hade svårt att andas. Vi hade 7 mil till närmaste jour veterinär, när vi kom fram och veterinären skulle titta på henne var hon redan död. Hade jag vetat då att vi ändå inte skulle hunnit fram hade jag hellere stannat hemma, där hon fått somna in i trygghet.

Usch, känns skönt att höra att alla inte tycker att jag är en idiot i alla fall

Usch så himla trist, alltid jobbigt att förlora ett djur!
Och nej, du är ingen idiot för att du inte åkte iväg alla mil...så länge man kan avliva humant så.

Det är väl ingen som tycker du är en idiot, hoppas jag! Du handlade tvärtom på ett väldigt humant sätt och gav Embla det bästa avslutet du kunde. :bow:

Tack vännen!
Fan lipar fortfarande när jag tänker på det, egentligen fattade jag ju att det skulle sluta såhär redan innan hon blev jättedålig med tanke på att det ofta är svårt att på hamstrar pigga om de blivit sjuka.... :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 432
Senast: Troll
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 798
Senast: Tonto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 194
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar