alpacka/lamadjur

Sv: alpacka/lamadjur

Jag har träffat på.. Men de stod i en hage långt bort.. Små saker.. Mycket päls.. Roliga bilder finns det på internet också..
Ser ut som får med för lång hals :D

Modig_Korn skrev:
Jag har träffat på.. Men de stod i en hage långt bort.. Små saker.. Mycket päls.. Roliga bilder finns det på internet också..
Ser ut som får med för lång hals :D

och med kaninhuvud ;)

Tycker de verkar mysiga :)

rattalskare skrev:
Det enda jag vet är att De :rofl: SPOTTAS :rofl:

Fast det gör dom inte..de kräks och det gör dom bara när de är riktigt hotade elelr rädda. De verkar inte tycka om smaken av det själva så de gör de noga bara i nödfall.

Gadriel - som läst in sig på ämnet :D

gadriel skrev:
Fast det gör dom inte..de kräks och det gör dom bara när de är riktigt hotade elelr rädda. De verkar inte tycka om smaken av det själva så de gör de noga bara i nödfall.

Det var något nytt det! Tänker du skaffa dej en eller två?

rattalskare skrev:
Det var något nytt det! Tänker du skaffa dej en eller två?

En ska man int eha, de är flockdjur så minst två ska man ha. Blir nog två i så fall. Måste bara övertala min karl om att det rä ett jättetrevligt husdjur :angel:

gadriel skrev:
En ska man int eha, de är flockdjur så minst två ska man ha. Blir nog två i så fall. Måste bara övertala min karl om att det rä ett jättetrevligt husdjur :angel:

Snacka om att vara påläst! :angel:

rattalskare skrev:
Snacka om att vara påläst! :angel:

:D Jag har en tendens att läsa in mej väldigt duktig på sånt jag är intresserad av och helt stänga av när det gäller ksolarbete och annat trist :angel:

gadriel skrev:
:D Jag har en tendens att läsa in mej väldigt duktig på sånt jag är intresserad av och helt stänga av när det gäller ksolarbete och annat trist :angel:

Hehehe!

okej både bra och dåligt alltså :angel:

gadriel skrev:

Åh, jag vill också!!! Har velat ha alpackor sedan jag såg ett BBC program om en alpackafarm i England när jag bodde där. De "hummar" så mysigt! :love:

Hoppas få se några här imorgon så kan jag berätta mer:

http://www.mila-agro.com/aktiviteter/alpackor.htm

Vill också ha! Men sambon säger jag inte är klok! Har träffat på alpackor ett par gånger i mitt liv och det är mycket trevliga!

min blivande sambo är ltie skeptisk men jag har lyckats övertala han til latt vi ska titta på några å se vad vi tycker om djuren och i så fall kanske köpa sen. De är dock inte billiga alls så det blir väl lite haken på det hela. :crazy:

gadriel skrev:

Jag har träffat på ett par alpackor i Tyskland - jättesöta och trevliga djur verkar de vara.
En bodde tillsammans med några får och kampade då och då med baggen, och "spottade" då frekvent samtidigt som han gjorde utfall.

När något hotade "hans" fårflock så var han inte sen att använda sig av sitt "spottande". Om någon av de människor han kände var med var han hur snäll som helst, men hela tiden på vakt om nå´t hotade hans älskade får. Ägarna sa att man skulle vara lite försiktig med just denna, han hade bitit till ordentligt ett par gånger, och siktade med sina bett mellan benen på folk :crazy: Ajaj om man är man...

Jag träffade också en stackars alpacka som försökt hoppa över ett 150 cm staket, och fastnat halvvägs :crazy: den hade slitit av ett muskelfäste högt upp i benet och fick tyvärr lov att tas bort.

Jag tycker de ser helhäftiga ut! Och så tycker jag att de ser mycket tyngre ut än de är, de har härlig päls! :D

Jag har träffat och till och från haft hand om ett lamadjur. Han var mycket högfärdig, gillade potatisskal och var allmänt gullig och lurvig.
Och inkörd - hör och häpna. Att notera också är att han var mycket, mycket kär i sin matte .. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 095
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV