alpacka/lamadjur

Sv: alpacka/lamadjur

där jag red förut i usa så hade granngården alpackor.. det är ju jättevanligt med olika såna varianter där.. själv tycker jag det ser lite läskigt ut.. men söta samtidigt. :D

Sv: alpacka/lamadjur

Va tråkigt :/

Jag ska också bygag hönsgårdar i vår, skaffade hönsen i höstas så de har fått gå lösa ut hittills.

Jag har väldigt blandat:

5 dvägkochin (svarta, guldhalsad, ljus/colombia, laxfärgad) får snart en friserad vit tupp till dom

2 dvärgvithättor

4 vita dvärgsilke

2 bruna leghorn

3 laxfärgade dvärgfaverolle

1 tvärrandig Plymouth Rock

2 benbefjädrade

3 svarta holländsk dvärg

3 svarta antwerpen

2 djungelhönor

1 kindahöna

+ några blandraser

min svärmor har några maraner också i sitt hönshus.

Jag har dem bara till sällskap men har tänkt börja avla seriöst på en ras sen så man kan ställa ut lite för skojs skull men har inte riktigt bestämt mig för vilken ras och har inte riktigt plats till det just nu, kräver ju lite mer om man ska dela upp dem osv. Men jag tänkte iaf ta fram lite kochinkycklingar till våren för att prova på lite samt ta fram några leghornblandningar som man kan ha som värphöns.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Bison
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Valmet
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Lucifer
·
Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.