alpacka/lamadjur

Sv: alpacka/lamadjur

där jag red förut i usa så hade granngården alpackor.. det är ju jättevanligt med olika såna varianter där.. själv tycker jag det ser lite läskigt ut.. men söta samtidigt. :D

Sv: alpacka/lamadjur

Va tråkigt :/

Jag ska också bygag hönsgårdar i vår, skaffade hönsen i höstas så de har fått gå lösa ut hittills.

Jag har väldigt blandat:

5 dvägkochin (svarta, guldhalsad, ljus/colombia, laxfärgad) får snart en friserad vit tupp till dom

2 dvärgvithättor

4 vita dvärgsilke

2 bruna leghorn

3 laxfärgade dvärgfaverolle

1 tvärrandig Plymouth Rock

2 benbefjädrade

3 svarta holländsk dvärg

3 svarta antwerpen

2 djungelhönor

1 kindahöna

+ några blandraser

min svärmor har några maraner också i sitt hönshus.

Jag har dem bara till sällskap men har tänkt börja avla seriöst på en ras sen så man kan ställa ut lite för skojs skull men har inte riktigt bestämt mig för vilken ras och har inte riktigt plats till det just nu, kräver ju lite mer om man ska dela upp dem osv. Men jag tänkte iaf ta fram lite kochinkycklingar till våren för att prova på lite samt ta fram några leghornblandningar som man kan ha som värphöns.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 094
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV