alpacka/lamadjur

Sv: alpacka/lamadjur

vart ska du ha dom eller? på tomten:D haha
jag vet, eller trodde jag visste att dom spottades..men det gjorde dom tydligen inte:p

Bladluz skrev:
vart ska du ha dom eller? på tomten:D haha
jag vet, eller trodde jag visste att dom spottades..men det gjorde dom tydligen inte:p

Nej nej, inte på tomten heller :P

Jag har en rejäl ladugård med mark bakom som blir en bra hage så de får gott om utrymma och bra skydd för väder och vind. :)

Jag träffade på en lama på en cirkus jag hjälpte till på... Han hette Lilleman och var ganska mysig...

Bladluz skrev:
okej va bra då:)
skriv å berätta sen om du har köpt en:D

*lovar*

Fast en ska jag inte ha, de vill ha kompisar ju :) Så minst två bör man ha (om man inte har med får elelr hästar men jag tycker ändå de ska vara med en artfrände).

Men det blri itne innan somamren iaf för jag flyttar inte förrän i juni.

jo jag har läst att man kan köra in dem, verkar vara en del som gör sen vet jag inte hur lätt det är, vissa går kanske itne alls men det hade vari trolgit om det funkade. ;)

Fraggel_Tess skrev:
Vill också ha! Men sambon säger jag inte är klok! Har träffat på alpackor ett par gånger i mitt liv och det är mycket trevliga!

Förutom de jag sett på TV så har jag bara sett ett par på husdjursmässan i Sollentuna för ett par år sedan...

Hur dyra är de egentligen här?

Sjalen skrev:
Förutom de jag sett på TV så har jag bara sett ett par på husdjursmässan i Sollentuna för ett par år sedan...

Hur dyra är de egentligen här?

Väldigt....särskitl ston. Kan kosta runt 40-50 000 kr :crazy:

gadriel skrev:
Väldigt....särskitl ston. Kan kosta runt 40-50 000 kr :crazy:

Gah...nu har jag träffat alpacka.se folket från Österlen och några av deras alpackor. Jag pratade med Ann Marie som sa just vad du skrev...ett sto kan kosta 50000 medan en valack "bara" kostar runt 14000. Men man ska ju dessutom helst ha tre djur! :crazy:

Nåja, jag är helsåld. Från Sollentuna fick jag mer med mig deras utseende men här fick jag veta så mycket mer om deras beteende. Just hur barnvänliga de är och annat. Vill ha! :love:

jo jag har också pratat med dom i österlen, via mail. Blev ltie avskräckt av priset för som du säger bör man ju helst ha några stycken. Men vi får se vad som händer. Jag är också helsåld så förr elelr senare lär det nog bli iaf.

Hej, Här kommer en till som fallit för Alpackor! Tänkte bara kolla om ni som funderar på att skaffa har koll på vad de kostar..? Vill man ha ett sto får man betala minst 50 000 kr + moms, hingstar och valacker finns från ca 15 000 kr. Och eftersom man bör ha minst 3 st så gäller det att ha en liten buffert! Annars om man nöjer sig med lamor så finns de att köpa för bara nån tusenlapp.. Men de är inte alls lika trevlig och söta...(tycker jag).

Så hur har det gått? Ska också flytta till sommaren, och vi funderar också på alpackor... Hur mycket kostar de?

Alpackor är så himmlans söta!
Lite sådär ful-söta.

Hej, nu vet jag att denna tråden är lite gammal. Men om ni fortfarande är intresserad av Lamadjur har jag Guanacos. Och jag kan gärna berätta lite om dessa mysiga djur. Läs gärna mer på min hemsida http://www.stjarnas.com
Ni får gärna mejla och komma med frågor också.

mvh
Stefhan Stjärnås

Skolan jag gick på förut hade tre lamor :love:
De låter JÄTTE gulligt :love:
Och de spottas vist itne, de kräks upp magsyror eller vad det är :crazy:

Man blir ju inte alls avundsjuk när man surfade in hos dig. Verkar vara massor med trevliga djur. Guanacon såg fin ut. :smirk:

stefhan skrev:
Hej, nu vet jag att denna tråden är lite gammal. Men om ni fortfarande är intresserad av Lamadjur har jag Guanacos. Och jag kan gärna berätta lite om dessa mysiga djur. Läs gärna mer på min hemsida http://www.stjarnas.com
Ni får gärna mejla och komma med frågor också.

mvh
Stefhan Stjärnås

Hej!
Kul att se din sida!
Någon gång vill jag absolut ha lamadjur men just nu finns varken plats eller pengar till det. Alpackorna kostade dubbelt så mycket som hästarna och det är ltie väl häftigt, vet inte vad Guanacos kostar...Men guanacosarna är ju klart finare än alpackorna! :love:

gadriel skrev:
Hej!
Kul att se din sida!
Någon gång vill jag absolut ha lamadjur men just nu finns varken plats eller pengar till det. Alpackorna kostade dubbelt så mycket som hästarna och det är ltie väl häftigt, vet inte vad Guanacos kostar...Men guanacosarna är ju klart finare än alpackorna! :love:

Det är mycket svårt att få tag på Guanacos, det finns inte så många i Sverige så jag är en av de få som haft turen. Dom hade aldrig gått i grimmor innan jag köpte dom, och dagen efter jag fick dom gick dom som vilken väldresserad häst som helst.
Jag har tänkt att börja med "gå med Lama"

Misstänkte det, fanns inte så många alpackor och lamadjur heller, har varit i kontakt med de uppfödare jag hittade och det var itne många.

Ja det verkar poppis i england och USA, har en bok om lamadjur och där skrev dom en del om den typen av turism.

Såg nu att du också bor i småland. Får man komma förbi ngn gång och kika på dina djur? Är hönsfanstast också och såg att du hade lite olika raser ;)

gadriel skrev:
Misstänkte det, fanns inte så många alpackor och lamadjur heller, har varit i kontakt med de uppfödare jag hittade och det var itne många.

Ja det verkar poppis i england och USA, har en bok om lamadjur och där skrev dom en del om den typen av turism.

Såg nu att du också bor i småland. Får man komma förbi ngn gång och kika på dina djur? Är hönsfanstast också och såg att du hade lite olika raser ;)

Hej, du är jättegärna välkommen att hälsa på. Fast jag har fått göra mig av med alla mina rashöns efter stormen. Jag fick ett träd rakt över min byggnad och alla utegårdar blev upplyfta av rötter.

Jag ska bygga upp den nya byggnaden till hönsen nu i vår om allt går som det ska. Och då kommer jag att införskaffa hönsen igen. Det kommer att bli en betydligt bättre anläggning för min del.

Vad har du för raser?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 095
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV