Vårdcentral.Var det här via vårdcentral eller försäkringsbolaget?
Om du är missnöjd kanske det går att byta. Verkar ju inte så hjälpsamt om det blev missförstånd.
Det är dock inte säkert att det finns så mycket konkreta råd att ge i den här situationen. Vi önskar ju ofta att det ska finnas något som ska ta bort det jobbiga snabbt. Ofta handlar det nog mer om att prata om sina upplevelser, erkänna sina känslor och ta stöd av andra människor när det blir jobbigt.
Du kanske behöver reda i det hör ett tag, vända och vrida på det för att sen landa i att du knappast kunde förväntats göra så mycket annorlunda..
Bra att du skriver här om hur du känner!
Jo det går kanske på ytterligare en annan vårdcentral. Ibland undrar jag om jag pratar hebreiska eller något för jag verkar vara väldigt svår att förstå. Inte här på forumet, här upplever jag inte det men i verkligheten. Jag säger en sak om mottagaren verkar höra en helt annan eller om hen utgår ifrån något helt annat än mitt utgångsläge och spinner vidare på det hen tror är utgångsläget och det blir helt fel och jag får förklara och förklara hur jag tänker utan att komma någonstans. Jag vet inte.
Nej det är nog så. Jag är inte ute efter något snabbt för det vet jag inte finns men jag hade velat ha mer verktyg så att jag hade kunnat börja någonstans. Göra något konkret. Det har hänt så mycket under så lång tid och jag har aldrig hunnit återhämta mig. Sedan var hela hösten-vintern enormt pressad pga sjukdom hos den som hållit mig uppe under så lång tid och det slutade med totalsorg i våras när hen dog. Efter det känns det som om jag inte har kunnat andas och det fanns bara spillror kvar. När olyckan hände kändes det som om det bara blev stoff kvar av mig. Hur bygger man upp det igen? Hur lagar man det? Hur tillverkar man en ny själ?
Jag är ärrad av att ingen bryr sig eller vill veta sedan barnsben och det har gjort mig förtegen och privat om mina känslor. Jag har alltid hållit allt inom mig. När jag brutits ner bit för bit har jag hunnit lappa och laga själv utan hjälp men när katastroferna avlöser varandra och jag aldrig hinner resa mig helt blir det för mycket. Minst lilla får mig totalt ur balans nu (som när min bror sin vana trogen började kasta en massa lögner och skit över mig, vanligtvis hade jag bara skakat på huvdet och inte brytt mig nämnvärt) vilket gör att de omkring mig står som frågetecken för sådan brukar jag ju inte vara. Jag är ju den de vänder sig till och hur de ska hantera att jag nu behöver dem verkar inte gå så bra. Prata en gång går bra men inte återkommande och det känns som om de tycker att jag borde vara som vanligt nu. Att pansaret borde vara lagat. Erkänna känslorna är inga problem men det finns ingen som kan ta emot dem och ingen som vill, orkar eller kan lyssna av de som jag önskar kunde finnas där.
Nu vet jag ju att hästen är helt frisk. Jag har vänt och vridit på allt, gått igenom utrustningen minutiöst och nu kommer jag inte längre där. Jag tror att hade jag inte mått så dåligt redan innan olyckan så hade jag nog sett tecken på att något inte var bra, kanske handlade det bara om att kemin mellan häst och ryttare inte var bra men jag missade det i det trasiga tillstånd jag var och att jag är/var trasig av sorgen kan jag inte göra något åt. Jag har bett hästen om ursäkt för det. För att jag inte såg. Jag kan inte förändra att jag inte såg så det har jag nog släppt nu. Tror jag. Nu undrar jag mest när jag ska kunna andas igen. Hur jag ska göra för att kunna andas igen.