Allternativ till whiteboard?

Fanzia

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en rätt stor whiteboard, men de blir fasligt dyra och är ärligt talat inte så väldigt snygga heller.

Har funderat på griffeltavlefärg, men gillar inte riktigt känslan av tavelkritor och svartatavlanljudet.

När jag googlade så såg jag någonstans att det ska finnas någon slags vinyl som man kan sätta på väggen som funkar precis som whiteboard, men jag hittar det ingenstans. Någon som har några tips om detta eller något annat som skulle kunna fungera?

Sv: Allternativ till whiteboard?

På tv har jag i alla fall sett att de använder nån form av glasskiva (ser ut som glas i alla fall) som är genomskinlig, möjligtvis lite grönaktig..Vad är det för vinyl du pratar om? Har inte hört det tidigare nämligen.

Går det att använda magnetfärgen som Whiteboard??? Isf kankse den är ett alternativ ?!?!

Vinylen har inte jag heller hört ngt om...

Hm. Jag har "byggt" egna whiteboards enkelt genom att laminera eller på annat sätt klä papper i plast. Men det är så klart inte så lätt om du ska ha en stor!

Jag har plastat in kylskåpet i kartplast (självhäftande plast), det kan man ju göra på lämplig skiva istället.

Hm. Jag har "byggt" egna whiteboards enkelt genom att laminera eller på annat sätt klä papper i plast. Men det är så klart inte så lätt om du ska ha en stor!

Jag skulle kunna ha flera mindre. *funderar* Att jag vill ha en stor är egentligen för att kunna dela in den i mindre delar för olika användningsområde.

Jag har plastat in kylskåpet i kartplast (självhäftande plast), det kan man ju göra på lämplig skiva istället.
Låter ju enkelt.

På tv har jag i alla fall sett att de använder nån form av glasskiva (ser ut som glas i alla fall) som är genomskinlig, möjligtvis lite grönaktig..Vad är det för vinyl du pratar om? Har inte hört det tidigare nämligen.
Plexiglas menar du kanske? Det är rätt dyrt det också. Men väldigt snyggt. :laugh: Jag vet ju inte riktigt hur den här vinylen är eftersom jag inte sett någon bild. Men jag tolkade den som någon slags tunn skiva som man kan sätta på väggen.

Går det att använda magnetfärgen som Whiteboard??? Isf kankse den är ett alternativ ?!?!

Vinylen har inte jag heller hört ngt om...

Fast magnetfärgen är väl bara just magnetisk? Den är väl inte så blank eller?

vi har sån vinyl på jobbet som ett varuprov som vi har testat, och det fungerar bra, om man suddar ut det man har skrivit samma dag :D
låter du det däremot stå kvar i några dagar så är det lönlöst att försöka få bort det ;) men smidigt är det ju att flytta på den iaf haha

:idea: tapet

såg något av dessa hemminredningsprogramm tror att det var på TV4 och då gjorde dom ett barnrum och där var tapeten i någon form så man kunnde skriva på typ griffeltavla, missminner jag inte mig så kunnde man även fästa magneter på detta

vi har sån vinyl på jobbet som ett varuprov som vi har testat, och det fungerar bra, om man suddar ut det man har skrivit samma dag :D
låter du det däremot stå kvar i några dagar så är det lönlöst att försöka få bort det ;) men smidigt är det ju att flytta på den iaf haha

Äsch det låter ju inte alls bra. Vad är det för märke? Så jag inte råkar köpa det.

:idea: tapet

såg något av dessa hemminredningsprogramm tror att det var på TV4 och då gjorde dom ett barnrum och där var tapeten i någon form så man kunnde skriva på typ griffeltavla, missminner jag inte mig så kunnde man även fästa magneter på detta

Fast jag vill helst inte ha griffeltavla. Men det är smart tillbarnrum.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 482
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 485
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar