Allt sekretessbelagt?

P

persika

Skulle vilja veta om min häst har veterinärbesiktigats någon gång tidigare under sitt liv, går det att få fram om man kontaktar den veterinär som förmodligen genomförde dessa?

Diagnosen från hästtandläkaren skulle jag också vilja se. Men är alla sorters journaler o. dyl. sekretessbelagda?

Sv: Allt sekretessbelagt?

Ganska konstigt egentligen eftersom om man äger hästen också borde har rätt till denstidigare sjukdomshistoria.

/KT

Sv: Allt sekretessbelagt?

De är , som sagts sekretessbelagda, men om man har den förra ägarens intyg på att det är Ok att man får se tidigare vet/tandläkarintyg så är det inga problem att få ut dessa.

Sedan kan man ju iom fd ägarnas samarbetsvilja läsa ut en hel del om den tidígare sjukdomsbilden.
OM de inte godkänner ditt önskemål om insyn, så har de förmodligen någonting att dölja...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka