Ja, jag ska också visa på Clareberg den 21/8. Du kommer säkert inte göra bort dej! Själv tänker jag försöka tänka bort alla som är där och tittar och koncentrera mej på uppgiften. Går det bra så gör det det, om det blir kass får jag väl ta det för vad det är. Vem vet vad sto och fölis får för sig just vid visningen. Ska göra mitt bästa, mer kan jag inte göra. Och sitter det några gnällspikar på läktaren kan man ge sig tusan på att de antingen aldrig visat häst eller också inte har några avkommor hemma värda att nämnas. Dessutom finns det fler tillfällen att visa vad de går för. Tycker nog att 3-årstestet är viktigast och inför det tänker jag låta en professionell ta hand om saken.
Ska visa ett stoföl;
e. L´Acteur
ue. Concarneau (e. Caracas)
uue. Hassle (e. Herkules)
uuue. Falstaff (e Utrillo)
Tänkte åka upp till Uddevalla fredag eller lördag för att "komma i stämning" inför söndagen. Om du har lust kan vi åka upp ihop.
Var stolt över dina hästar och bestäm dej innan för; "Jag har en väldigt fin avkomma efter mitt fina sto! Titta allihop - visst är hon/han en av de finaste fölungar du sett i år".
Fokusera på styrkan hos ditt föl. Den kritiska bedömningen kan du överlåta åt domarna. Öva hemma på att ställa upp och att springa (jisses vad man får lubba! Flås!).
Det kommer att gå bra! Vi ses det 21 aug! Lycka till!