Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Bra jobbat!

(Har själv en hel låda med 10 år gammalt stdiematerial jag tänkt mig ska ha användning av någon gång, behöver jag säga att jag aldrig öppnat lådan och nu även bytt yrke 😄 )

Ska nog ta lärdom av dig nästa gång jag ser den där lådan 😄
Ja jag har också bytt riktning yrkesmässigt och mitt exjobb har absolut totalt noll att göra med det jag jobbar med nu 😂 Kanske därför det kändes dags nu :D
 
Har bilen full med trådbackar som rivits ur garderoben. De var gamla och skenorna dåliga så de trillade ner hela tiden så de ska till tippen nu. Jag köpte dock en ny Jonaxel på IKEA för att ersätta så vettefan om det räknas som utrensat egentligen.. mer ordning är det iaf :)

Skulle fortfarande behöva gå igenom lådorna i byrån samt lite i köket och rensa men orken finns aldrig där när jag är ledig verkar det som..
 
Det blev bara ett lass för de var mycket riktigt extremt petiga så jag vet inte vad jag ska göra med de två stora säckarna där allt är brännbart men i en salig blandning av grejer och smuts. Att sortera dem kommer både att ta extremt lång tid och vara rejält äckligt. Jag vågade heller inte slänga skräpet från marsvinen eftersom jag redan innan varit osäker på om man får göra det längre, men var ska jag göra av det om jag inte får slänga där? Jag har liksom nästan 10 säckar samlade nu för att jag inte haft bil. Det enda jag hittar om djuravfall när jag googlar är hönsbajs och slaktavfall
 
Hittade några billiga tunikor jag köpte på marketplace, billigt och bra att komma undan så, betyder att jag kan rensa ut lika många av mina slita tröjor att bara använda hemma nu, hög tid för det. Sedan sålde jag mitt keyboard för 500 men de swishade jag till min syster som behövde låna pengar till hyran. Hade behövt dem själv men vad tusan. Hittade en handväska på second hand för 50 kr som är så pass liten att mobil och nycklar samt bajspåsar får plats och sitter bra. Går ju inte med handväska och känns korkat att släppa på ryggsäck när jag bara går ut med hunden, men vill ha något som gör att mina nycklar är säkra så jag inte tappar dem igen. Så ett bra köp även om den inte är assnygg kanske och inte har dragkedjefack tyvärr. Det kanske blir ett problem, att den inte har det? Tänkte inte så långt! :crazy:

Har hämtat fler lådor och sorterat ut lite porslin som jag ska lägga ut på annons och hoppas på blir sålt, även ungsformar osv. tyvärr gick min pajform sänder för att jag tappade lådan i marken. :down:

Sedan, hur många väskor behöver man? Jag har en stor vandrarryggsäck som jag inte trivdes med på kroppen, satt inte bra. Jag har en väska på 45 L och en på 25 L samt en vanlig ryggsäck, sån där Herschel som är både snygg och sablar så hållbar och välanvänd av mig till allt utom tältning. Jag kanske borde sälja den stora som min kropp inte gillade ändå samt den på 25 L? Den lär nog inte användas känns det som. Jag har en axelväska i storlek med A5 och en "ryggsäck" i storlek med A5 också men ryggsäcken använder jag varje dag, axelväskan när jag åker någonstans och behöver packa större ryggsäck och sätta ifrån mig och ha småprytttlar i min axelväska, och så herschelväskan när jag handlar. En väska när jag tältar så är saken biff ju :) Mm, mycket tänkande på värdsliga ting :)
 
Hittade några billiga tunikor jag köpte på marketplace, billigt och bra att komma undan så, betyder att jag kan rensa ut lika många av mina slita tröjor att bara använda hemma nu, hög tid för det. Sedan sålde jag mitt keyboard för 500 men de swishade jag till min syster som behövde låna pengar till hyran. Hade behövt dem själv men vad tusan. Hittade en handväska på second hand för 50 kr som är så pass liten att mobil och nycklar samt bajspåsar får plats och sitter bra. Går ju inte med handväska och känns korkat att släppa på ryggsäck när jag bara går ut med hunden, men vill ha något som gör att mina nycklar är säkra så jag inte tappar dem igen. Så ett bra köp även om den inte är assnygg kanske och inte har dragkedjefack tyvärr. Det kanske blir ett problem, att den inte har det? Tänkte inte så långt! :crazy:

Har hämtat fler lådor och sorterat ut lite porslin som jag ska lägga ut på annons och hoppas på blir sålt, även ungsformar osv. tyvärr gick min pajform sänder för att jag tappade lådan i marken. :down:

Sedan, hur många väskor behöver man? Jag har en stor vandrarryggsäck som jag inte trivdes med på kroppen, satt inte bra. Jag har en väska på 45 L och en på 25 L samt en vanlig ryggsäck, sån där Herschel som är både snygg och sablar så hållbar och välanvänd av mig till allt utom tältning. Jag kanske borde sälja den stora som min kropp inte gillade ändå samt den på 25 L? Den lär nog inte användas känns det som. Jag har en axelväska i storlek med A5 och en "ryggsäck" i storlek med A5 också men ryggsäcken använder jag varje dag, axelväskan när jag åker någonstans och behöver packa större ryggsäck och sätta ifrån mig och ha småprytttlar i min axelväska, och så herschelväskan när jag handlar. En väska när jag tältar så är saken biff ju :) Mm, mycket tänkande på värdsliga ting :)
Man behöver så många som man använder 😅
 
@Enya sitter de inte bra ska de väck.
Men det är kanske en inspänningssak ju. :D Men jag håller med, vissa upplever jag sitter som en smäck bara rakt av utan att spänna in en massa och ännu bättre rätt inspänd. Den här var inte bra. Min bra-a har dotter. Synd jag gav den till henne, kanske kan ge henne den andra jag har som är mindre än den som inte sitter bra. :)
 
Man behöver så många som man använder 😅
Ja och tänk om man använder iblaaaand ju :D Men det är rätt, jag har inte använt 25L sedan jag flyttade hit och innan dess använde barnen den när de handlade, jag använde den på 45 L när jag åkte i väg och herschel till vardags.
 
Jag har fått sålt ett par shorts och två peruker som ska skickas idag eller imorgon. Det sista pusslet hämtades för någon dag sedan.
Jag ska försöka komma iväg med en eller två säckar marsvinsskräp och hoppas på att jag inte får skäll på miljöstationen :nailbiting: Sist jag frågade så skulle det i trädgårdsavfall, men det är ju några år sedan nu och innan de blev extrempetiga
 
Sista tusenlappen har gått riktigt segt, men nu äntligen blev den klar !
Screenshot_20240728_135332_Sparbanken.jpg

Börjar skymta målet nu och många grejer har försvunnit tack vare den här motivationen.

Hittade barnens urväxta hörselskyddskåpor, ska passa på och lägga ut dem på annons :)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 315
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 201
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 872
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp