Allmänbildning?

Men jag har aldrig sagt att bara unga spelar. Att folk vet vad nes är är en helt annan sak än att veta vad detdär Lol-spelet är.
Du sa bara något som gör en stor andel av befolkningen bortstött och sedd ner på. Du sa något som invaliderar vårt största intresse helt och att det bara (eller bästan bara) är tonåringar/unga vuxna som sysslar med det och att vi borde växa upp.

Jag må tycka att LoL är så infernaliskt tråkigt men att ha ett hum om att det och dota är två av de stora spelen inom esport ÄR allmänbildning.
 
Exakt! Det är allmänbildning. Du behöver inte veta vad de bästa hundarna heter eller vem som vann got derbyt eller var det sprangs. Där var inte varannan 175000 pund så det är ju rätt stort.
Och det är på pricken samma som jag känner över esports ;) Förstår du mig då?
 
Exakt! Det är allmänbildning. Du behöver inte veta vad de bästa hundarna heter eller vem som vann got derbyt eller var det sprangs. Där var inte varannan 175000 pund så det är ju rätt stort.
Okej. Så det är är allmänbildning att vet att greyhoundracing existerar, att det går ut på att hundarna ska jaga något på rundbana o vara snabbast - men kan man motsvarande om esport så är det ett särintresse? :confused:
 
Edit: Nu är jag kolossalt noggrann med min sopsortering, men de flesta brukar ju ändå ha brännbart och kompost? Eller? Hur man man tro att plast har samma nedbrytbarhet som fisk liksom? (...eller bara strunta i det O_o)
Jag har aldrig haft kompost hemma och blir lika förvånad varje gång jag kommer till någon som har det. För mig är det något som hänger ihop med att bo i villa eller på en gård, och tja, i Stockholm finns det betydligt fler lägenheter än villor :p
 
Okej. Så det är är allmänbildning att vet att greyhoundracing existerar, att det går ut på att hundarna ska jaga något på rundbana o vara snabbast - men kan man motsvarande om esport så är det ett särintresse? :confused:
Det har väl åter igen att göra med historia och hur lång tid något funnits. Greyhoundracing har funnits i någon form i extremt många år, flera hundra år. Det har inte esport.
 
Du sa bara något som gör en stor andel av befolkningen bortstött och sedd ner på. Du sa något som invaliderar vårt största intresse helt och att det bara (eller bästan bara) är tonåringar/unga vuxna som sysslar med det och att vi borde växa upp.

Jag må tycka att LoL är så infernaliskt tråkigt men att ha ett hum om att det och dota är två av de stora spelen inom esport ÄR allmänbildning.
Haha ja jag har inte kollat många minuter LoL i mitt liv, kan noll om det sas men anser ju precis som du att det är allmänbildning.
 
Jag har aldrig haft kompost hemma och blir lika förvånad varje gång jag kommer till någon som har det. För mig är det något som hänger ihop med att bo i villa eller på en gård, och tja, i Stockholm finns det betydligt fler lägenheter än villor :p

Jag måste vara skadad då... :angel:
Har varit standard med kompost + brännbart för mig sedan jag växte upp. Det var minimum liksom (om man bodde i lägenhet så fick man prioritera). Men jag antar att detta med sopsortering är väldigt olika. Bor för övrigt i storstad också, men majoriteten av de jag känner har två eller fler soplådor! :rofl:
 
Haha ja jag har inte kollat många minuter LoL i mitt liv, kan noll om det sas men anser ju precis som du att det är allmänbildning.
Min käre far, som tycker att tvspel är aptrist tent generellt men är en stor idrottsälskare, tycker att det är allmänbildning att veta vad esport är och att LoL, dota 2 och CS:GO är stora spel där...

Och jag kan tycka att det tillhör allmänbildningen att känna till mario, Zelda, Sonic, Nintendo, Sega, Playstation och Xbox.
 
Gud ja. På nyår skulle vi ha ett gäng kompisar över på middag. En är vegetarian, så jag skulle göra fylld svamp till henne tänkte jag. Frågade den gravida i sällskapet om hon kanske hellre ville ha svamp än genomstekt kött? Då säger en tredje kompis att hon helst inte vill äta rött kött. Jahapp, bara att köpa mer svamp då tänkte jag. Därefter följer denna, hjärnblödningsframkallande, konversationen.
Visa bifogad fil 12060
Jag får pulshöjning bara av att läsa det igen :banghead::rofl:


Hahahaha, otroligt pulshöjande! :rofl:
 
Jag måste vara skadad då... :angel:
Har varit standard med kompost + brännbart för mig sedan jag växte upp. Det var minimum liksom (om man bodde i lägenhet så fick man prioritera). Men jag antar att detta med sopsortering är väldigt olika. Bor för övrigt i storstad också, men majoriteten av de jag känner har två eller fler soplådor! :rofl:
Här är det brännbart + plast + kartong/pappersförpackningar som alltid går att ha, sedan får det ses som bonus om det finns fungerande system för annat... Eller ja, batterier går alltid att lämna överallt!
 
Känner lite likadant. När jag hör dota tänker jag på den där låten.. tror det är Basshunter. "Vi sitter här i venten och spelar lite dota /.../" Men jag har ingen aning om vad det är för något. Samma med ungefär alla andra spel och då bor jag med en spelprogrammerare och försöker visa lite intresse för det han håller på med :o
 
Min käre far, som tycker att tvspel är aptrist tent generellt men är en stor idrottsälskare, tycker att det är allmänbildning att veta vad esport är och att LoL, dota 2 och CS:GO är stora spel där...

Och jag kan tycka att det tillhör allmänbildningen att känna till mario, Zelda, Sonic, Nintendo, Sega, Playstation och Xbox.

Jag är som din pappa skulle man kunna säga, förutom att jag inte är intresserad av så mycket annan sport än ridsport överhuvudtaget ;) Men tycker det hör till att åtminstone ha förståelse för att esport är sport, att det inte bara är barn och ungdomar som spelar och att intresset bör tas på samma allvar som andra idrotter och intressen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 419
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 209
Senast: kem
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 162
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp