Allmänbildning?

Fick riktig härdsmälta i hjärnan förra månaden när jag skulle slänga nåt i soprummet på jobbet (ekologisk matbutik), och min nya kollega (tillika ställföreträdande butikschef) hade slängt ALLT MÖJLIGT i komposttunnan. Typ fiskfilé I SIN FÖRPACKNING, nån yoghurtbägare, diverse blad, grönsaksrester och frukt, fast i plastpåsar. Där ballade jag ur maximalt. Hur slapp får man vara egentligen? Mannen är typ 35 bast och har dessutom jobbat inom kedjan i över fem år! Blir skitförbannad bara jag tänker på det. Dumjävel. Det är SÅ enkelt att skilja på komposterbart och icke komposterbart. Gah.
Fråga om han äter fisken med plasten på också? :angel:
 
Folk som inte kan skilja vänster från höger och går på fel sida av vägen. :grin:

Fick riktig härdsmälta i hjärnan förra månaden när jag skulle slänga nåt i soprummet på jobbet (ekologisk matbutik), och min nya kollega (tillika ställföreträdande butikschef) hade slängt ALLT MÖJLIGT i komposttunnan. Typ fiskfilé I SIN FÖRPACKNING, nån yoghurtbägare, diverse blad, grönsaksrester och frukt, fast i plastpåsar. Där ballade jag ur maximalt. Hur slapp får man vara egentligen? Mannen är typ 35 bast och har dessutom jobbat inom kedjan i över fem år! Blir skitförbannad bara jag tänker på det. Dumjävel. Det är SÅ enkelt att skilja på komposterbart och icke komposterbart. Gah.

Men för i H-vete! :rage: :rage: :rage:

Edit: Nu är jag kolossalt noggrann med min sopsortering, men de flesta brukar ju ändå ha brännbart och kompost? Eller? Hur man man tro att plast har samma nedbrytbarhet som fisk liksom? (...eller bara strunta i det O_o)
 
Om 20 år kanske. Det kommer ut spel varje månad och utan intresse bryr man sig nog inte om vad varje nytt onlinespel går ut på. Eller ens något.
Som sagt. Jag pratar esport, inte allmänt spelande.
Det är liksom inte små obskyra idiespel jag pratar om utan spel med miljoner utövare och esporter med miljoner med dollar i prispotten.
 
Jag gapskrattade rakt ut när jag fick höra en vän tro att den här diskussionen med att minska "rött kött" helt enkelt innebar att man skulle äta allt kött välstekt.
Gud ja. På nyår skulle vi ha ett gäng kompisar över på middag. En är vegetarian, så jag skulle göra fylld svamp till henne tänkte jag. Frågade den gravida i sällskapet om hon kanske hellre ville ha svamp än genomstekt kött? Då säger en tredje kompis att hon helst inte vill äta rött kött. Jahapp, bara att köpa mer svamp då tänkte jag. Därefter följer denna, hjärnblödningsframkallande, konversationen.
20180307_195052.png

Jag får pulshöjning bara av att läsa det igen :banghead::rofl:
 
Nej? Den första tvspelskonsolen som slog stort, nes, fyller snart 40 och vi är MÅNGA som fortfarande spelar tvspel som inte räknas som unga vuxna längre.

Mvh över 30 och spelar dagligen på såväl konsol som pc.
Men jag har aldrig sagt att bara unga spelar. Att folk vet vad nes är är en helt annan sak än att veta vad detdär Lol-spelet är.
 
Jag pratar fortfarande om esporter, inte om alla miljoner datorspel som finns.
Fast jag skulle ärligt talat bli lite förvånad om någon inte kände till typ Super Mario, The Sims och Zelda. Det är ju ändå såna spel som funnits ett tag och som de flesta nog någon gång hört talas om. Sen fattar jag att gemene man inte tycker det är en lika stor grej som vi om ett svenskt lag vinner en major i CS till exempel :D precis som jag inte bryr mig om Sverige är med eller inte i fotbollsmästerskap.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 419
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 209
Senast: kem
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 162
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp