Hunden har en hel del klåda som är ganska rastypiskt. Jag har varit till vetrinären med honom för ca 14 dagar sen och fick schampo, örondroppar, tabletter och någon annan salva som ska sättas i nacken var fjortonde dag utskrivet. Var på ett återbesök idag och fick rekomendation att börja med ett allergifoder som han ska äta i 8 veckor. Det var då Hills foder, kommer inte ihåg vilken sort exakt. Jag sa att jag skulle avvakta litegrann och ta reda på mer införmation själv. Naturligtvis vill jag självklart veta VAD han är allergisk mot och har därför tänkt börja ge han allergifoder. Men det jag tänker på mest är att vetrinärerna är ofta "köpta" av olika foderföretag.
Kan också tillägga att han har blivit mycket bättre av alla saker som vi fick utskrivna men har fortfarande klåda främst i öronen. Men fick en till salva utskrivet nu när vi var där som vi ska använda morgon och kväll i 14 dagar.
Skulle ni avvakta med att börja med allergifodret? Vad har ni gett för foder till era allergihundar? Skulle ni lita på att vetrinären verkligen ger oss ett foder som är det bästa för hunden och inte för att de är köpta av ett foderföretag?
Kan också tillägga att han har blivit mycket bättre av alla saker som vi fick utskrivna men har fortfarande klåda främst i öronen. Men fick en till salva utskrivet nu när vi var där som vi ska använda morgon och kväll i 14 dagar.
Skulle ni avvakta med att börja med allergifodret? Vad har ni gett för foder till era allergihundar? Skulle ni lita på att vetrinären verkligen ger oss ett foder som är det bästa för hunden och inte för att de är köpta av ett foderföretag?