asaria

Trådstartare
Jag är ruskigt sugen på skaffa en liiten hund. ;)
Men nu är mitt problem att min pojkvän är ruskigt allergisk.
Finns det någon hundras som även allergiska kan ha? :confused:
 
Sv: Allergi?

Håller med Gnist till fullo.

Men. Vissa hundraser är snällare mot allergiker än andra. Gör ett pricktest hos en läkare för att se vad han är allergisk mot, tex vilket hårlag lr om det är saliv osv osv.
Åk runt hos uppfödare och "sniffa" på hundarna.
Lr skaffa en orm/ödla. ;)

lycka till.
 
Sv: Allergi?

Attans då.. :)
Jag som hade hoppats att det fanns en superduper ras som man inte kunde vara allergisk mot ;)
nej men han tål en viss kattsort, så det borde va hopp om någon hundras
 
Sv: Allergi?

Jag tror att man kan åka och testa olika raser, vilka som funkar och inte, du kan ju ha tur:)

Jag har för mig att pudlar, lagotto, softisar, bichon friser och liknande är mer vänliga mot allergiker, men det är inte alla som tål dem.
 
Sv: Allergi?

american hairless terrier skall tydligen alla allergiker tåla.. googla på rasen och läs om den. det har fött en kull av dem i sverige än så länge. *är sugen o skaffa själv men *burr* vad dyrt*(importera)
 
Sv: Allergi?

Tibetansk terrier tål en del (dom löser inte så ofta)
 
Sv: Allergi?

Kan bara hålla med Gnist. Överväg att skaffa något annat än just hund.

Är själv allergisk men har hund. Känner även en del andra som är allergiska och det finns inget generellt man kan säga om hur påverkad man kan bli. Det enda är att testa. Men inte ens det är helt säkert. Det kan skilja mellan olika individer av samma ras. Dvs du kan tåla valpens mamma, men inte valpen. Det kan också vara så att valpen går bra.... som valp, men när den sen växer upp så kanske han inte tål den.

Det är så olika mellan individer. Både människor och hundar. Därför - överväg att skaffa något annat än just hund.
 
Sv: Allergi?

Hmm... isf kanske det iaf är bättre att kika på en omplacering och försöka få en "provperiod" en tid för att se om det funkar?
 
Sv: Allergi?

Låter som en hyfsat klok variant tycker jag. Om det funkar.... Räkna också med att städa lite oftare än vanligt..... Samt att hålla hunden borta i från sovrummet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 114
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 107
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp