Allemansrätten igen, eller hur korkad får man vara?

Det är förresten kul att se hur gissningarna landar fel. Alla tänker att det är en idiot till stadsbo som gått in i hagen. Jag tänkte själv i de banorna. Sen visar det sig att det är folk från gården! Egentligen är det inte så konstigt för de flesta som skadas av kor är faktiskt bönder!

Ja... Men nu var det ju inte bonden som skadats, utan barn och höggravid kvinna. Hade det varit en artikel om en man (eller icke gravid kvinna) som blivit stångad hade jag förmodligen antagit att det handlade om någon som jobbade med djuren. Men i det här fallet, med riktigt små barn och en gravid kvinna, då kopplar jag inte "bonde" utan min hjärna säger "stadsbo som sett för mycket disneyfilm". Ärligt talat envisas den fortfarande med att säga det, fastän jag nu vet att det var gårdsfolket. Does not compute, för mig. Så även om det egentligen oftast är bönder som råkar illa ut, så med den gruppsammansättningen i det här fallet så ligger det inte så nära till hands att tro att det var bönder.

Det är förresten kul att se hur gissningarna landar fel. Alla tänker att det är en idiot till stadsbo som gått in i hagen. Jag tänkte själv i de banorna. Sen visar det sig att det är folk från gården! Egentligen är det inte så konstigt för de flesta som skadas av kor är faktiskt bönder!
Det är väl en viss skillnad mellan arbetsplatsolyckor och som i det här fallet då en individ uppvisar all sans och går in till djuren med små barn och själv dräktig...

Du vet väl att de två farligaste ställena i hemmet är först o främst sängen och sedan toaletten. Där dör de flesta som inte dör på sjukhus.

Det är väl en viss skillnad mellan arbetsplatsolyckor och som i det här fallet då en individ uppvisar all sans och går in till djuren med små barn och själv dräktig...

Du vet väl att de två farligaste ställena i hemmet är först o främst sängen och sedan toaletten. Dör de flesta

:crazy: Ok, det kanske saknas lite risktänkande här. Tex att det kanske inte är helt smart att bestämma sig att komma över sin ko-rädsla när man är höggravid och endast har sina väldigt små barn med?! :banghead: Det kanske är bättre att göra det ett bra tag efter förlossningen minus barn plus man i sällskap?!
Inte bara höggravid utan med så svår foglossning att hon knappt kunde gå, dessutom stod maken vid den nykalvade kon, om man skall tro på kvällsblaskan.
http://www.expressen.se/gt/ilsken-ko-stangade-ner-hoggravida-carola-34/

Så bara för att hon bor på gården är hon diskvalificerad som idiot till stadsbo?

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 946
Senast: Mabuse
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik En grusväg, som inte är en uppfart och inte har någon skyltning, visst borde jag få rida här enligt allemansrätten? Längs vägen bor det...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 535
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar