Som en kollega till ex, hur man skiljer på hästar och kor, kor har horn!
Eh, säger bara avhorning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ehum, kullig boskap.Eh, säger bara avhorning!
= häst.Ehum, kullig boskap.
Aj fan, så jersey är typ welsh?= häst.
Ja, vad annars. Kullig hereford är en cowboyshäst.Aj fan, så jersey är typ welsh?
Ja, vad annars. Kullig hereford är en cowboyshäst.
Till vadå - "Gå inte in i hagar med kor"?
Den som INTE förstår det av den där artikeln får nog skylla sig själv
Ah, är det detta de pratar om på radion nu... En GRAVID kvinna blev attackerad av en ko!!
Och nu frågar de sig, hur farliga är kor egentligen?!
Pappan känner jag väl. Sjätte/sjunde generation på gården. Jag har mjölkat deras besättning när hans pappa hade mjölkkor. Skulle kunna bidra med en riktig bild på kon, om hon fortfarande är i livet.@Atle
Här har du namnen. Så får du gå bort o säga till att alla på Buke trodde dom var stadsbor.
http://www.expressen.se/gt/ilsken-ko-stangade-ner-hoggravida-carola-34/
Självklart!Aj fan, så jersey är typ welsh?
Ja, vad annars. Kullig hereford är en cowboyshäst.
Jag satsar mina forinter på att den gravida kvinnan hade storstadsgener, men hade flyttat ut i spenaten i nåt slags grönt skimmer av alternativ.nu
Mina morforaldrar och deras grannar hade mjolkkor anda tills jag blev vuxen och hade egna barn. Jag vet inte hur manga ganger det fanns en (eller flera) 'elaka' kor i flocken, men det horde definitivt inte till undantaget. (De flesta som jobbade med vissa av korna blev stangade) Kor kan vara oerhort stingsliga och jag gar inte in i hagar jag inte vet att korna accepterar vem som helst.
Trots uppväxt på landet känner jag mig nu som en stadsbo: ska man inte gå in i hagar med kor överhuvudtaget?