Allemansrätten igen, eller hur korkad får man vara?

Om det var så, har tråden verkligen inget med allemansrätt att göra, inte ens i periferin.

Om någon kommer hem till din gård på natten, bryter sig in, stjäl dina pengar och mördar din make har de sannolikt brutit mot allemansrätten. Men det känns inte särskilt väsentligt att nämna i sammanhanget.

Om det var så, har tråden verkligen inget med allemansrätt att göra, inte ens i periferin.

Om någon kommer hem till din gård på natten, bryter sig in, stjäl dina pengar och mördar din make har de sannolikt brutit mot allemansrätten. Men det känns inte särskilt väsentligt att nämna i sammanhanget.

Men du kanske kan svara, var i Sveriges rikes lag står det vad" allemansrätten" innehåller...för jag har inte hittat det.

Men du kanske kan svara, var i Sveriges rikes lag står det vad" allemansrätten" innehåller...för jag har inte hittat det.

Varför finns det ingen ogilla-knapp för? Suck. Om vi nu har konstaterat att ämnet inte har med allemansrätten, ens i periferin, att göra verkar det väldigt, väldigt trist att debattera allemansrätten - som det redan finns en hög med gamla, mer relevanta trådar om.

Varför finns det ingen ogilla-knapp för? Suck. Om vi nu har konstaterat att ämnet inte har med allemansrätten, ens i periferin, att göra verkar det väldigt, väldigt trist att debattera allemansrätten - som det redan finns en hög med gamla, mer relevanta trådar om.
Då har vi båda något gemensamt då, vi vet båda inte var i Sveriges rikes lag , specifikt, "allemansrätten" regleras
Ta det inte så allvarligt, det har jag ju hävdat hela tiden ;)

Jag tycker det verkar viktigare att propagera för en lag om att man inte får ta över trådar med resonemang som inte hör dit och är helt ointressanta.

Och vad ska du skriva om då? De flesta var ju rörande överens om det stupida att knalla in till nötkreatur. Och allemansrätten, ja där vet både du och jag att allemansrätten nämns endast en gång i den svenska lagstiftningen och då som en hänvisning och detta till på köpet utan förklaring...

[QUOTE="landsbygdsbo, post: 16540781, member: 90724

Känner till flera gårdar där uppfartsvägen går igenom beten med ungtjurar. Färister möjliggör för gårdsfolket att komma fram, bommar stoppar oönskad fordonstrafik...mycket effektivt. Jag tror tom att förre statsministern har det ordnat så...[/QUOTE]
Färister är ett alldeles utmärkt påfund.
:up:

[QUOTE="landsbygdsbo, post: 16540781, member: 90724

Känner till flera gårdar där uppfartsvägen går igenom beten med ungtjurar. Färister möjliggör för gårdsfolket att komma fram, bommar stoppar oönskad fordonstrafik...mycket effektivt. Jag tror tom att förre statsministern har det ordnat så...
Färister är ett alldeles utmärkt påfund.
:up:[/QUOTE]

Ja jag har några på min fastighet med. Så nu slipper jag kommersiella verksamhet som utan avtal travar omkring med hästar, på stigar o skogsvägar..

@Atle
Här har du namnen. Så får du gå bort o säga till att alla på Buke trodde dom var stadsbor.
http://www.expressen.se/gt/ilsken-ko-stangade-ner-hoggravida-carola-34/

:crazy: Ok, det kanske saknas lite risktänkande här. Tex att det kanske inte är helt smart att bestämma sig att komma över sin ko-rädsla när man är höggravid och endast har sina väldigt små barn med?! :banghead: Det kanske är bättre att göra det ett bra tag efter förlossningen minus barn plus man i sällskap?!

Inte bara trodde. Övertygade.

Att en bonde inte förstår bättre hade jag inte ens på kartan. Mer osannolikt än att vinna på Lotto... Men just ja. Det gör ju nån emellanåt också.

Jag hade en flock nötdjur på bete en sommar. Tjuren var sisådär 3-4 år, någon köttdjurskorsning - stor som ett hus. En nyfödd kalv behövdes ses till lite extra så ägarna kom, dom knallar rätt ut i flocken, kliar tjuren mellan horna och börjar greja med kalven. Ok, bägge var extremt duktiga med nöt, dom jobbar med det varje dag, har tom som jobb att fånga in motsträviga kor osv. MEN in i hagen hade dom också sitt tvååriga barn. Jag stod och bara stirrade, fattar inte hur dom tänkte alls.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 946
Senast: Mabuse
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik En grusväg, som inte är en uppfart och inte har någon skyltning, visst borde jag få rida här enligt allemansrätten? Längs vägen bor det...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 535
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar