Allemansrätten igen, eller hur korkad får man vara?

Fattade inte riktigt, vad det familjen som ägde korna som gick in för att kolla till kalven eller var det helt främmande?

Påminner mig om barnfamiljen som gick in i vår hästhage och satte upp ett barn som de tyckte skulle rida på en av ponnyerna - En oinriden tvååring:meh:

Sa otroligt dumt. Och de har ingen aning om hur korkade de ar. Som sagt ... det behovs verkligen ett klargorande att det INTE ar okay att ga in i en hage med djur.

Somliga straffar vår Herre per omgående.
Förra året var det en som gick in till amkor med en liten jycke.aj,ajaj,, för några år sedan var ett annat pucko som gick in till en amkobesättning söder om Linköping aj,aj,jaj...

Det är tur att somliga (djuren ) har rätt att freda sig mot intrång...

Hur förklarade de det idiotiska beteendet?
Ännu bättre. De sa att de kände en person som hade hand om stallet (det verkade vara en bra relation då de missat att hon inte hade hand om stallet på typ 5 år )

Att försöka få ett barn rida på en oinriden ponny fick vi ingen förklaring till och det ville vi inte ha heller. Det räckte att de försvann ut ur hagen illa kvickt och att ingen blev skadad.

Jag tycker vi länkar till en tidning som kan stava till sockennamnet. http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/114969/familj-nedsprungen-av-kor Kinne-Vedum ligger utanför Götene, Laske-Vedum utanför Vara och kallas i dagligt tal bara Vedum.
Eftersom jag jobbar på en gård med kor just i den socknen så är jag lite extra nyfiken på vilken gård det kan vara. Finns inte så många med kor längre men "min" gård är det inte. Däremot vet jag att nykalvade kor inte är att leka med alla ggr.

Stadsbor.... :banghead:

dear-eating-popcorn-gif.gif

:D

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 946
Senast: Mabuse
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik En grusväg, som inte är en uppfart och inte har någon skyltning, visst borde jag få rida här enligt allemansrätten? Längs vägen bor det...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 535
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar