Sv: Alla vi med Marsvin
Låter inte alls roligt

Men kan du inte avvakta ett tag om du inte vill sälja dem? De har ju en rejäl bur och gott om sällskap så de kommer inte må dåligt om du inte umgås lika mycket med dem. Att de blir ormmat är ingen risk, ormmänniskorna köper sällan foderdjur som kostar över 50kr (min erfarenhet) och har lika mycket känskor som en pälsdjursmänniska så jag tror att kategorin som skulle kunna vara så kalla att de ljuger om att djuren ska bli mat är ytterst begränsad.
Hoppas det löser sig!
Jag har alltid tagit imot djur som andra inte vill ha, det har resulterat i att jag helt enkelt har alldeles för många inneboende....Jag står just nu mellan två jobb så min ekonomi är i botten

Min far har alltid varit imot alla mina djur men har funnit sig i att det är som det är

Dock kan jag inte motivera att det är han som måste hjälpa mig varje månad när räkningarna ska betalas...

Så för att visa att jag uppskattar den hjälp jag får måste jag dra ner på antalet djur....
Hästarna har jag haft i 15år och den gamla är 27år gammal, att göra sig av med dem är uteslutet...
Hunden är mitt allt, han blir kvar...
Katterna är för många men bidrar till att jag inte får råttinvasion i stall och hus, de blir kvar...
Alltså återstår bara kaniner och marsvin.... tidigare har jag fött upp raskaniner och hade 47st som mest, bestämde mig för att lägga ner uppfödningen och drog ner till 3 individer... En dag var jag på djuraffären där de prånglade på mig 5 marsvin och 3 kaniner (de skulle avlivas inom ett par dagar, då försäljningen skulle upphöra). Så var jag med massa djur igen.....
En del av kaninerna har flyttat och de med stora hälsoproblem har avlivats, ett antal marsvin har fått nya ägare, men en del nya har även tillkommit....
Just nu har jag 2 kaniner varav en ska få ett nytt hem och den andra ska få somna in efter sommaren, han är 8 år gammal och lite skruttig..
De 7 marsvinen behöver alla komma till nya hem då jag insett mina begränsningar.....Alltså att jag inte bör ha någon bur inne för då har jag snart massor med djur igen
Så jag tror jag säljer de fyra honorna och en hane + golvburen för materialkostnaden..... när de är väck, återstår det bara två hanar + bur som ska ha nya hem....
Det jobbiga är att nu när jag bestämmt mig vill jag att det ska ske.....helst igår (känner ingen lust att ens städa åt dem länge, man är ju så fäst vid dem så all hantering är smärtsam).....
"ormmatsmänniskor kan visst luras råkade ut för det när jag sålde kaninungar, en annons som jag la ut på 1 marsvin (observera 1) besvarades med att " Jag vill köpa alla dina marsvin" ???
Helst vill jag att någon som tidigare haft marsvin och nu vill ha nya ska höra av sig, allt för att det ska kännas så bra som möjligt.
Oj vad detta blev långt