Sv: Alla vi med Marsvin
Citat:
Ursprungligen postat av Emma
=) Ja det verkar svårt att bli av med en hel flock så jag har bestämt mig för att sälja dem i par om två om inte andra marsvin finns. Nej inga satin....
Flocken består av
Harry Crested Golden/Golden Augoti. -08
Harry ser ut att vara goldenagouti/golden/white
Trullsa Alpaca Black/White/Golden. -09
Beata (PE) Crested Golden/White/Lilac. -09
Flinga (PE) Non-Self White/Lilac. -10(osäker på färgen då hon föddes nästan vit men nu är halva kroppen färgad).
Väldigt udda färg på henne, säkert att ingen av föräldrarna är roan? Jag kan inte se på Charlie om han har vitt nämligen
Chili (PE) Non-Self Creme/Lilac. -10
Är han rödögd? Han ser ut att vara rubinögd?
Yassi ser ut att vara cream/lemonagouti
Flinga och Chili är döttrar till Beata och Charlie(ser ut som en coronet).
Alla mina grisar kommer från en djuraffär som slutade sälja gnagare så jag är inte säker på raserna utan det är vad de ser ut som =) Bilder på dem kan ses här:
http://www.facebook.com/album.php?ai...4&l=1beb06f5d9
Men det jobbigaste är de som svarar på annonsen och är jätteintresserade.....men sen svarar de inte på mina mail???
Jaja hönsen kommer när de kommer och dessutom måste jag fixa en box till i mitt stall till en kompis häst.....så jag tar bara på mig mer =/
Gud, vad jag hade velat ha Charlie! Han ser grymt snygg ut på bilden och dessutom pe-bärare! Skit att jag inte har plats
Var finns de någonstans? Pe är rätt populärt här där jag bor
Ja det stämmer att Harry, Charlie, Yazzi alla har vita strån i cresten. Men vad är roan?? Beata och Charlie är föräldrar till Flinga, Chili och Yazzi. =) Tror inte att Charlie är PE-bärare? Beata är ju PE så det är väll hon som gett det vidare till döttrarna. (ögonfärgen för mig är rött som rött, ingen koll på olika nyanser :P) Vi finns i närheten av Örebro.
Ja min Charlie.....tyvärr har jag inga bra bilder på honom, men det var han som gjorde att jag skaffade marsvin..... Jag kom in i smådjursrummet på djuraffären och där satt han!!! En peruk med slingor
jag föll som en fura och tog med han hem till min kanin.... Nästa gång jag var i butiken kom jag hem med Harry....han fick oxå sällskap med en kanin.....sen har ett antal olika marsvin kommit och gått (tagit emot och omplacerat). Nu bor ju Charlie med sin son och kommer att vara kvar livet ut hos mig
... huvudsaken är att jag inte har några honor....då kan de ju inte bli fler =)