Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pet = blandras. Dvs antingen ett marsvin som inte uppfyller standarden. Typ som en Self Black med massa cream strån som är beyond bortryckning. Eller blandraser typ långhårig abessinier med crest.Vad betyder "pet"?
Jag hör det då och då när det handlar om marsvin men jag har aldrig förstått vad som menas.
Det är korrekt med lätt modifikation. Alla marsvin får tävla i petclass. Även rasdjur med champion titlar från rasren utställningar Men bara rasdjur får ställas ut i rasklass. Pettarna är förvisade till petclass.Nu är jag ny i marsvinsvärlden men som jag är uppfattat det så är det i petklassen man kan ställa ut de marsvin som kanske inte riktigt är rasmaterial. De som inte är renrasiga osv.
I perklassen bedöms de på temperament och hur välvårdade dom är.
Nu får gärna någon marsvinsexpert rätta mig eller fylla ut det här svaret!
kl
Alltså err...
Lunkarya genen är den dominant (har fått för mig det)... Min senaste kull har en lunkis förälder. Är grymt osäker på vad man kan kategorisera bebisarna som?! De är liksom lockiga, lite långhåriga (tror jag) så det lutar väl åt lunkisar? (den andra föräldern är lhr bärare). Alla tre är dessutom crestade