Alla som har smala nosgrimmor!

C

CCorneliaa

Finns det överhuvudtaget någon mer än jag som tycker att tjocka nosgrimmor är hemska?
Någon mer som har en smal?
Jag tycker verkligen att de tjocka ser hur konstiga ut som helst. Det ser ut som om man binder ihop hästen med en jätteläder rem.
Smala ser skönare ut och så ser det ut som om man klarar hästen utan att ha hur mycket som helst på den.
Blir så trött på de som har tjocka och tycker att inget annat gäller!:angel:

Sv: Alla som har smala nosgrimmor!

*suck* vad du tjatar om dessa smala vs breda nosgrimmor.

Inse att smaken är delad, vissa tycker att breda nosgrimmor är snyggast, andra gillar smala, en tredje gillar pullar osv osv...

Så länge inte hästen tar skada av det spelar det väl ingen roll?

Jag rider på remont, inte för att det är snyggast utan för att det är den som är mest skonsam mot hästen.

Tänk dig Briar med en nosgrimma på 5 mm till sitt kandar, det hade sett HELT galet ut....

Smala nosgrimmor och smala remmar i största allmänhet är tusen gånger snyggare än breda :love: Till och med på briar! Först såg det lite ovant ut men sen när jag tittade andra gången var det snyggt ju :D

Det beror helt och hållet på vad det är för häst! Ju grövre huvud - ju bredare nosgrimma och vise versa. Men trådsmala nosgrimmor spyr jag på. :eek:

Normalbred nosgrimma tycker jag överlag är snyggast:
pris.jpg

Briar var ju riktigt snygg!
Men som någon sa, alla får ju tycka olika.
Jag tycker att hästarnas huven ser gigantiska ut med en gigantisk nosgrimma.

Det är fult med smalt, det ser så snålt ut på något sätt :p

Det ser prydligt och enkelt ut.
Jag behöver ingen stor läderbit för att få ordning på min häst :p
(Jag vet att nosgrimman inte gör någonskillnad)

öh har du fel på ögonen??? briar ser för 17 ut som en flodhäst med den nosgrimman!!!! *kräks*

öh har du fel på ögonen??? briar ser för 17 ut som en flodhäst med den nosgrimman!!!! *kräks*

*kräks tillbaka*
Har du någon bild på honom med tjock nosgrimma så kan vi ju jämföra?

Ojoj, nu ska du passa dig. Hon fick ju för attsingen en dressyrsadel igår... och bow balance stigbyglar... och lammulspadd.... :devil:

du får googla själv, han har alltid bred nsogrimma.

bilden som lancet la ut har hon givetvis fixat i ps, briar har aldrig visats upp sådär....

Ja då fattas bara MMB kavajen! ;)

Nejdå hon är så söt så. Hon har ju ett väldigt nätt huvud.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 685
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?