Alla ni som dricker celsius...?

Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Denne verkar ha en väldigt mystisk syn på kost om frukt innehåller dåligt socker för en som tränar dagligen.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Denne verkar ha en väldigt mystisk syn på kost om frukt innehåller dåligt socker för en som tränar dagligen.

Det är inte hon som har sagt detta till mig och jag äter frukt(!!!!!!), men absolut inte i överflöd. Som sagt, ett äpple om dagen ungefär!
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Wow. Ett helt äpple. Nä du har helt rätt, du har ju uppenbart en väldigt sund syn på mat :)
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Jag kan nästan garantera att alla typer av energidrycker är bra mycket mer onyttiga än frukt.
Sen förstår jag varför du föredrar energidryck i vakenhetssyfte, för man kommer inte i närheten av samma kick med frukt. Men nyttigt är det inte.

Själv blir jag typ "bakfull" dagen efter när jag druckit energidryck. Men aldrig under tiden. Tvärt om, huvudvärk brukar släppa.
Dock dricker jag mest redbull.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

jaja, om du nu väljer att märka ord så gör det då.

Jag förstår inte varför du ens startade denna tråd eftersom din livsstil uppenbarligen är optimal enligt dig själv? Då är det väl bara att fortsätta i samma spår som du gör?

Själv anser jag fortfarande att du äter alldeles för lite och den PT/kostrådgivare som givit dig ett schema som ser ut så där undrar jag om denne fått sin licens i cornflakes-paketet?
Ingen av de PT:na vi känner skulle någonsin rekommendera ett dagligt intag av mat som ser ut som ditt nämligen. Det finns mig veterligen inget bra med att gå och träna på tom mage. Jag tror nog du skulle både må bättre och få bättre resultat om du åt vettigare.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Då tycker jag att du ska be om en uppföljning av det kostschemat. En kosthållning som gör dig trött, energilös och inte heller gör att du går ner i vikt låter inte som att den fungerar så bra, va? Jag tror att det är dags att vakna lite och ta till dig av tipsen du fått.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Jag dricker celsius ibland men känner mig varken piggare eller får huvudvärk av den. Hehe.. Skaffa nått bra pwo att ta tillsammans med lunchen, då kommer du vara som en duracellkanin resten av dagen (;
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Eftersom jag har fått ett kostschema av en av dem och som är utbildad PT och kostrådgivare tror jag inte det är något större fel på det heller. Jag har även pratat med henne om mina "tidsproblem" och hon ansåg att om jag håller mig mätt och orkar med träningen är det okey, även om det inte precis är optimalt.

muppia: Jag hade gärna velat äta mer än jag gör men jag kan verkligen inte äta om jag inte är hungrig. Gör jag det ändå för "att jag måste" mår jag illa, får ordentligt ont i magen o.s.v.

Alltså, det är ju inte så enkelt att bara för att en person är utbildad är denne duktig och bra.
(En indikation är ju den här tråden, om denna PT var så hilma bra - varför behöver du då fråga om råd på ett forum där du verkligen inte kan kontrollera folks utbildning och förkunskaper?)

Om man vill leva ett hälsosammare liv så måste man vara beredd att ändra på saker i sitt liv och jobba hårt (inte bara i gymmet) - är du verkligen beredd att göra det? (Att döma av det du skriver tycker inte jag det verkar så, du har bra svar på allt. Men det kan ju mycket väl finnas fler sidor av det hela.)

OM du är beredd att ändra och jobba för att få ett mer hälsosamt liv så måste du släppa den inställningen du tycks ha att allting är statiskt. Du "har inte tid", du "hetsäter om du lägger upp för mycket på talrike mår illa om du äter trots att du inte är jättehungrig" osv. Nästan ingenting i livet är statiskt. Det mesta går at ändra.

Du sitter ju på att tåg länge, det är ju ett av dina problem, så då borde du ha tid att äta något där? Hetsätning kan man träna bort. Och ang. hunger så styrs den TILL STOR DEL av hur man äter. Om man äter sällan ställer kroppen in sig på det och hungerkänslorna kan minska/försvinna. Äter man mer ofta vänjer sig kroppen efter det. Det är ju därför ätstörningar "fungerar" - kroppen vänjer sig och efter ett tag så får man, tro det eller ej, inte särskilt mycket hungerskänslor. (Och det är väldigt vanligt med illamående osv när man sen börjar äta igen, men det betyder ju inte att någon med en ätstörning inte ska äta.) Kroppen är i grunden väldigt bra på att säga vad den vill, men med dagens livsstil som många har med stress, sömnbrist, oregelbundna mattider, stillasittande osv. så tappar kroppen lätt bort det där. Och då kan den behöva lite hjälp att hitta tillbaka.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Hehe.. Skaffa nått bra pwo att ta tillsammans med lunchen, då kommer du vara som en duracellkanin resten av dagen (;

ehm? En PWO (Pre workout) ska man ju knappast ta i samband med lunchen utan ca en halvtimme innan man ska träna - därav namnet.
Dock rekommenderar jag inte TS ta PWO innan hon tränar heller helst eftersom hon inte äter innan . Pwo utan mat kommer bara göra en illamående och magen lär ju dessutom balla ur totalt.

Däremot kan ju s k fettförbrännare såsom Hydroxycut hardcore, Ketoz eller Synerlin tas i samband med lunch. Risken att bli illamående med dessa är ju iofs rätt stor då också.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Knapplån delvis, tanke som kom när jag läste ditt svar (:
Har inte följt tråden alls, så kommer kanske med en dum kontring nu som är tagen helt från intet. Sömn är också en prio som behövs när man tränar hårt vilket ts verkar förbise helt. Men lika viktigt är det att ha en bra kost. Vad är det för typ av träning ts utövar? Att träna för att vilja gå ner i vikt och förbränna fett eller att träna för att växa i muskler men samtidigt inte ta på sig fett är två helt olika saker som kräver olika typ av kostintag för att orka.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Det vet jag. De va ett skämt också. Tyckte det var lite ironiskt med en celsius som uppiggande när jag inte känner ett skatt av enegidryckerna :)
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Det finns mig veterligen inget bra med att gå och träna på tom mage. Jag tror nog du skulle både må bättre och få bättre resultat om du åt vettigare.

Måste inflika att det där inte gäller dem som har löparmage (bland annat jag).

Men löpning är ju helt skilt från de flesta träningarna som utförs på gymmet. Kör jag styrka på morgonen drar jag i mig en vassleproteinshake och koffein och sen en ordentlig frukost efteråt. Mer mat i magen går inte innan träning :D
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Såklart! Löpning är något helt annat. Jag fick dock inte uppfattningen att det är löpning som åsyftas här :)
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Hon har skrivit i en annan tråd att hon vill "byta ut fettet mot muskler" dvs minska fettprocenten, men att hon inte fått några resultat på flera månader.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

lillagoajag: Min PT är duktigt. Hon har bland annat jobbat i californien med militärernas träning/kost. Hon säger även att min tid inte är optimal men att det inte är så mycket att göra åt när jag trots allt inte kan ändra mitt jobbförhållande för tillfället.
Jag är beredd att ändra mitt liv för att nå de resultat jag vill men det är inte heller så mycket utrymme för förändring just nu men den ändring jag kan göra, försöker jag med.

Vi pratar mest styrketräning men jag springer även så en del löpning gäller det ju med.
 
Sv: Alla ni som dricker celsius...?

Träna färre dagar, lägg om och träna helger istället om du inte gör det och vila någon vardag istället? Sova är lika viktigt för att återställa och bygga muskler som det är att äta. Själv kan jag tycka själva träningen är en utav de mindre delarna när det kommer till att bygga då du bör lägga minst lika mycket vikt vid att äta och sova rätt. Jag har själv vart "beredd att gå över lik" bara min träning går framåt och resultaten kommer inom sin tid med rätt träning men också med rätt kost och sömn. Jag har ökat 12kg på snart två år och då framförallt muskler, och den största förändringen har kommit under det senaste halvåret. Ser jag tillbaka så tror jag framförallt jag börjat se stor förändring och framgång just nu är för jag hittat en balans mellan träning, kost och sömn som passar mig och min kropp.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 841
Kropp & Själ Jag har drabbats av en ordentligt jobbig huvudvärk det senaste (året?). Den är väldigt förutsägbar och jag undrar om någon här har någon...
Svar
12
· Visningar
1 563
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp