Alla ni med draghundar!!

Minerva

Trådstartare
Älskar dragisar :D har du någon?!
Kan du inte lägga upp en liten bild på den /dem?! vore väl trevligt att få se :D

:banana: :bump:

Sv: Alla ni med draghundar!!

När jag flyttar ut på landet någon gång i framtiden skulle jag kunna tänka mig att skaffa någon sorts draghund; de är ju så otroligt vackra samt att det säkerligen är en väldigt rolig aktivitet att ägna sig åt!

Pojkvännens bror har ju åtminstone en spets - östsibirisk laika - som jag funderar på om man kan lära dra; han skulle behöva lite muskler, tunnisen ;)
Kan lägga upp bild så for jag får tag i en! Han ser ju nääästan ut som en siberian husky! :angel: ;)
(Aningens mindre päls bara... :angel: )

Om du klassar samojeder som draghundar så har jag massor av bilder ;) Fast jag klassar henne mest som soffpotatis :crazy:

Sent om sider... :smirk:

Här är Krut, östsibirisk laika som jag funderar på om man kan lära dra typ en liten skrinda - eller varför inte en släde? - någon gång i framtiden så att han verkligen får rejäl motion och en ordentlig uppgift tills han börjar jaga ordentligt. Han drar ju redan ganska bra i kopplet så... :angel: ;)

Krut i profil:
krut02.jpg

Krut är väääldigt vacker :love::
krut01.jpg

Och här har han fått syn på något... eller nos kanske?
krut03.jpg

Ingen som har en RIKTIG draghund som man kan få drömma sig bort lite över..?

Om du (ni) orkar vänta till på fredag ska jag fixa lite bilder på mina underbara siberian husky´s. Har tolv stycken, fast just nu undrar jag varför i hela friden jag orkar fortsätta med dem. Det är ju aldrig några vintrar att tala om längre, och de älskar ju när man tar fram släden för första gången på sessongen. Det märks att de "lever" för att få dra!!!!/Kicki

här e min dragis :love:
det är en alaskan husky/vorsteh hane på 5 år :D

IMGP1694.jpg

IMGP1525.jpg

klart jag orkar vänta :) ja det är för tragiskt att det bli mindre och mindre vinter nu för tiden :( min tik gillar åxå vintern väldigt mycket :D

jorå :) men det har varit mycket träning och kärlek för att få han till hund igen.

ja det va han som inte kunde gå i koppel va? eller nått sånt? :p minnet är bra men kort :p

Jag har ingen men min faster har/hade liten uppfödning av sibirien husky. Hon har några kvar, typ 6-7 stycken.

Det finns något speciellt för draghundar typ tre-fyra moment dom ska göra för att bli nån slags champion va?
Dragtest, utställning och nåt mer eller så..??

Deras första tik i alla fall har vunnit allt för att bli det förutom dragprovet då hon inte är tillräckligt bra som ledarhund... Men hon är grymt fin!
Har tyvärr inga bilder

nää det var det inte..det e en omplacering...han har i princip suttit utslängd i en hundgård i 4 års tid och när dom var in i hundgården så typ slog och sparkade dom på han om han var i vägen..:mad: när jag tog han hade han aldrig varit inomhus, åkt bil el varit i en folksamling :crazy: men nu så snällare hund får man leta efter :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 486
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 719
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 554
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30