Alla ni med blandraser!!!

Sv: Alla ni med blandraser!!!

Dina såg jättehärliga ut oxå! :d Vad är det för nåt? Schäfer och..? Eller?

Det är ju en lite riskabel blandning, med tanke på den mentala biten... Men det blev bra! (hmm...partisk eller vad?! :D :smirk: )

Hon kräver dock rätt mycket aktivering för att "bli nöjd". Hon har diverse aktiveringsleksaker, jag ger henne burkar med godis som hon ska "bryta sig in i", hon får leta efter husse eller matte i skogen i mörkret, leta leksaker/godis, vi lär oss lite konster, balanserar på stenar etc. Hon har även börjat förstå hur man lite mer systematiskt kan använda näsan, så vi har även börjat spåra lite - kulkul! Agility tycker hon oxå e skitkul, har gått en kurs med henne. Dock märker man lätt när det har blivit för mycket av stressande saker som att kasta bollar/pinnar och ha dragkamp o så... Då blir hon lätt lite "jobbig".

För att sammanfatta det är hon mycket lugn och trygg i sig själv, men hon är väldigt aktiv och kan bli lite överaktiv om man inte passar "den magiska gränsen".

Tog precis en bild på en voffa som hellre vill att matte ska leka med henne än sitta o vara tråkig vid datorn..!

zeldaboll.JPG

Här kommer tre bilder på min älskade Dino. Som tyvärr gick bort i Augusti i år. Han blev 12 år gammal. en korsning mellan Jakt Labrador och Golder Retreiver.

dino_heidi

dino_hopp

dino_tessi

En bild på min systers hund Tirill Shäfer/Golden

tirill

Och en på min kompis hund Reggie Shäfer/Labrador

reggie

Hihi^^
Ja hon ser sååååå uttråkad ut *Matte sluta nuu, jag vill inte va med på kort!* :)

Kul att höra att hon är så aktiverad! Är van att se folk här i mitt bostadsområde som släpar sina collieblandningar runt kvarteret nån gång om dagen. :crazy:

Helt bedårande var hon i alla fall! *charmad* :love: Som sagt, hundvakt erbjudes! ;)

Tycker att det är så trist att se sådana, ofta både över- och understimulerade, hundar som ägarna inte förstår varför de inte uppför sig som de "borde"... Många borde nog ha tänkt efter ett par gånger innan angående ras! "Men valpen var ju billig o bara SÅÅÅÅÅÅ söt..!" :crazy:

I vilket område bor du?

heylan skrev:
Dina såg jättehärliga ut oxå! :d Vad är det för nåt? Schäfer och..? Eller?

Ja, Xera är 50 % schäfer, 25 % new foundland o 25 % bouvier.
Lexie är Xeras Dotter och hennes pappa är 75 % schäfer o 25 % dobberman.

IMG_0008zingo.jpg

Zingo är korsning mellan pitbull och staffordshire.

:banana: :banana: :banana: :bow: :bow: Tackar Tackar. Tänk att han skulle dö.

Vadå? Hundar dör väl inte? :angel:
Gillar oxå Zingo. Skitgullig.:love:

Hans ägare kom in med honom för avlivning när han var 11 mån. Han sa att hans flickvän var allergisk. Det är bra att skylla på när man tröttnat. Men jag och en arbetskamrat sa till honom att om han inte hade något emot det så tar jag honom istället. Det fick jag. Nu är han min :love: :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 764
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 532
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 879
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama