Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt, med exakt samma förutsättningar för aktivitet i livet så ja, inte annars.

I relativ styrka så kan kvinnor bli relativt jämlika om kvinnan tränar och männen är otränad men i absolut styrka så är en medelman som inte tränar fortfarande starkare än en tränande kvinna.

Länken var exempel på hur det skiljer sig i fördelning av egenskaper så inte relaterat till den posten utan svar på din tidigare fråga om länk.

Vad som får folk att ta beslut är många faktorer men jag är inte av åsikten av att allt agerande kan styras med social uppfostran.

Återigen blir jag då nyfiken på vad du anser är för fler faktorer som spelar in.

I relativ styrka så kan kvinnor bli relativt jämlika om kvinnan tränar och männen är otränad men i absolut styrka så är en medelman som inte tränar fortfarande starkare än en tränande kvinna.
Där har du fel. Faktiskt bara rent fel. Eller så har jag ovanliga människor runt omkring mig som inte bygger muskler i sömnen.

Är ju väldigt konstigt tycker jag att alla klena män med pinnsmala armar och ben per automatik skulle vara starkare än en tränande kvinna. Det finns gott om sådana män runt omkring här faktiskt.

Det där stämmer inte. Det skulle innebära att en kvinna aldrig kan bli starkare än en man.
Jag syftade mer på en vanlig kvinna som går till gymmet några gånger i veckan på bodypump eller liknande. Är man kvinnligt tränande på hög nivå i någon idrott som är väldigt styrkekrävande så kan man absolut mäta sig.

Där har du fel. Faktiskt bara rent fel. Eller så har jag ovanliga människor runt omkring mig som inte bygger muskler i sömnen.

Är ju väldigt konstigt tycker jag att alla klena män med pinnsmala armar och ben per automatik skulle vara starkare än en tränande kvinna.
Låt oss säga att jag inte har fel och att jag skulle kunna på något sätt bevisa detta genom forskning eller liknande. Skulle du då ändra åsikter om ämnet? Om inte så finns det inte direkt något intresse från min sida att ha rätt bara för den sakens skull.

Låt oss säga att jag inte har fel och att jag skulle kunna på något sätt bevisa detta genom forskning eller liknande. Skulle du då ändra åsikter om ämnet? Om inte så finns det inte direkt något intresse från min sida att ha rätt bara för den sakens skull.

Intressant att du vill att någon annan ska ändra sin åsikt om du hittar foskning som stöder din tes, men du verkar inte beredd att göra detsamma.

Visst, bevisa med forskning att män bygger muskler i sömnen, att män inte behöver aktivera sina muskler för att bygga styrkan, att dom klenaste männen är lika starka som den tränande kvinnan om inte kvinnan ligger på någon slags elitnivå i träning.

Jag tycker genom erfarenhet i mitt liv att jag för det mesta har vunnit i armbrytning över killarna under min uppväxt, dom kanske gav sig för att vara snälla? Eller att jag ofta vann över min dataspelande bror som inte rörde sig mer än nödvändigt när det gällde styrkegrejer, eller som mina manliga vänner som ska hjälpa till i stallet och inte orkar lyfta knappt 20liters dunkar till hagen. Liksom, vart är styrkan där? Dom borde ju vara perfekta att ha i stallet då tycker jag eftersom dom per automatik har mera styrka än mig.

Visst, bevisa med forskning att män bygger muskler i sömnen, att män inte behöver aktivera sina muskler för att bygga styrkan, att dom klenaste männen är lika starka som den tränande kvinnan om inte kvinnan ligger på någon slags elitnivå i träning.
Inte nödvändigtvis klenaste mannen, jag tror jag specificerade det som största delen.

Problemet med styrka män vs kvinnor är tvåfaldigt. Män har större andel muskler OCH är dessutom oftast större. Kvinnor kan bli relativt lika starka/starkare med träning men det blir då även motverkat av männens totala muskelmängd.

Här är en start: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8477683

Jag tycker genom erfarenhet i mitt liv att jag för det mesta har vunnit i armbrytning över killarna under min uppväxt, dom kanske gav sig för att vara snälla? Eller att jag ofta vann över min dataspelande bror som inte rörde sig mer än nödvändigt när det gällde styrkegrejer, eller som mina manliga vänner som ska hjälpa till i stallet och inte orkar lyfta knappt 20liters dunkar till hagen. Liksom, vart är styrkan där? Dom borde ju vara perfekta att ha i stallet då tycker jag eftersom dom per automatik har mera styrka än mig.

De låtsades ju bara vara svaga! ;)

Inte nödvändigtvis klenaste mannen, jag tror jag specificerade det som största delen.

Problemet med styrka män vs kvinnor är tvåfaldigt. Män har större andel muskler OCH är dessutom oftast större. Kvinnor kan bli relativt lika starka/starkare med träning men det blir då även motverkat av männens totala muskelmängd.

Här är en start: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8477683
Men dom måste ju fortfarande aktivera musklerna för att kunna bygga dom. Och den länken kan jag säga direkt säger inte mig så mycket, ta gärna fram någon sida som går att förstå lättare, att män helt enkelt inte behöver aktivera någon muskulatur för att bygga styrkan.

Fungerar det samma för djur? Köp en hingst tex så behöver du aldrig rida eller träna muskulaturen, frågar någon hur man tränar kan man bara säga att nej nej vi tränar inte, han är hingst så muskulatur och styrka kommer av att han står i boxen och äter hö.

Men dom måste ju fortfarande aktivera musklerna för att kunna bygga dom.

Fungerar det samma för djur? Köp en hingst tex så behöver du aldrig rida eller träna muskulaturen, frågar någon hur man tränar kan man bara säga att nej nej vi tränar inte, han är hingst så muskulatur och styrka kommer av att han står i boxen och äter hö.

Ja och nej. Muskler byggs av att aktiveras (vilket alla gör i varierande utsträckning om man inte är sängbunden) men även genom hormoner. Man kan t.ex. påvisa att man kan bygga mer muskler bara genom att externt tillföra testosteron och inte träna än en odopad man gör när han tränar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 493
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama