Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och nej. Muskler byggs av att aktiveras (vilket alla gör i varierande utsträckning om man inte är sängbunden) men även genom hormoner. Man kan t.ex. påvisa att man kan bygga mer muskler bara genom att externt tillföra testosteron och inte träna än en odopad man gör när han tränar.
Och vilka folk gjordes dom testerna på, vilken aktivitetsnivå? För allt jag lärt mig om hur muskler byggs går liksom emot att dom bara kommer av sej självt.

För att bli starkare måste ju musklerna belastas mer än vanligt, fler muskelfibrer engageras och därmed görs kroppen uppmärksam på att starkare muskler behövs. Hur kan det hända när inte muskeln utsätts för mer ansträgning än vanligt?

Men även om mannen är mycket starkare fysiskt så är det fortfarande svårt att brotta ner någon som slåss för livet. Och om det är en mätning i fysik styrka så måste mannen ändå vara extremt mycket mer vältränad för att dels övermanna kvinnan och sedan få henne att ligga tillräckligt still för att kunna genomföra ett övergrepp.

Och vilka folk gjordes dom testerna på, vilken aktivitetsnivå? För allt jag lärt mig om hur muskler byggs går liksom emot att dom bara kommer av sej självt.

För att bli starkare måste ju musklerna belastas mer än vanligt, fler muskelfibrer engageras och därmed görs kroppen uppmärksam på att starkare muskler behövs. Hur kan det hända när inte muskeln utsätts för mer styrka än vanligt?

Vi har olika utgångslägen för muskelmassa och hur vi reagerar på stimulans av muskelmassa (träning). Män har både mer muskler från början och reagerar starkare på stimulans.

Men även om mannen är mycket starkare fysiskt så är det fortfarande svårt att brotta ner någon som slåss för livet. Och om det är en mätning i fysik styrka så måste mannen ändå vara extremt mycket mer vältränad för att dels övermanna kvinnan och sedan få henne att ligga tillräckligt still för att kunna genomföra ett övergrepp.

Det är antagligen en kombination av just hotet om att kunna använda styrkan för att tillfoga riktigt mycket skada, paralysering av chock, och faktiskt styrkeövertag.

Jag syftade mer på en vanlig kvinna som går till gymmet några gånger i veckan på bodypump eller liknande. Är man kvinnligt tränande på hög nivå i någon idrott som är väldigt styrkekrävande så kan man absolut mäta sig.
Okeeej.... Hur många män tror du går några gånger i veckan på uthållighetsträning och ser det som sin träning? Män tränar oftare styrka men du kan liksom inte låta en genomsnittlig kvinna som tränar uthållighet som bodypump representera "tränad kvinna" om du låter en genomsnittlig styrketränande man representera "tränad man" --> dom vanliga människorna som tränar måste få samma träning för att man ska kunna jämföra deras styrka rättvist.

Så kvinnor som inte tränar styrka blir inte så starka??? :eek: No shit Sherlock

Du tränar inte så mycket själv va?

Okeeej.... Hur många män tror du går några gånger i veckan på uthållighetsträning och ser det som sin träning? Män tränar oftare styrka men du kan liksom inte låta en genomsnittlig kvinna som tränar uthållighet som bodypump representera "tränad kvinna" om du låter en genomsnittlig styrketränande man representera "tränad man" --> dom vanliga människorna som tränar måste få samma träning för att man ska kunna jämföra deras styrka rättvist.

Så kvinnor som inte tränar styrka blir inte så starka??? :eek: No shit Sherlock

Du tränar inte så mycket själv va?
Har jag gjort den jämförelsen? Återigen hittar du på jämförelser åt mig.

Jag tränar väldigt, väldigt mycket. Jag lider av BDD.

Fördelningen på IQ skiljer sig mellan könen :)
Men som svar på det jag skrev: "Ok - så män är oftare idioter (vet inte vad du menar med det - psykiska diagnoser?)/"dåliga"/har "dåligt dna?"/"fel uppväxt"?

... Så skrev du att egenskaper skiljer sig mellan könen. Du hänvisar sedan till en artikel om IQ. Är detta din förklaring om fysiska skillnader som gör att män våldtar mer (förutom din tes om att fysisk styrka skulle göra att män våldtar)? Att IQ skiljer?

Har jag gjort den jämförelsen? Återigen hittar du på jämförelser åt mig.

Jag tränar väldigt, väldigt mycket. Jag lider av BDD.
Då är det ännu konstigare att du använder uthållighetsträning för kvinnor som nån måttstock på att dom inte är starka trots att dom tränar

Det är ju liksom självklart att man inte blir stark om man inte tränar styrka?

Men som svar på det jag skrev: "Ok - så män är oftare idioter (vet inte vad du menar med det - psykiska diagnoser?)/"dåliga"/har "dåligt dna?"/"fel uppväxt"?

... Så skrev du att egenskaper skiljer sig mellan könen. Du hänvisar sedan till en artikel om IQ. Är detta din förklaring om fysiska skillnader som gör att män våldtar mer (förutom din tes om att fysisk styrka skulle göra att män våldtar)? Att IQ skiljer?
Det var ett exempel på att egenskapers fördelning skiljer sig mellan könen. Min tes är att fysisk styrka möjliggör idioter att göra idiotiska saker. Fördelningsskillnaden gör att det finns fler manliga idioter. Sedan kommer antagligen även många andra faktorer ovanpå det.

Det var ett exempel på att egenskapers fördelning skiljer sig mellan könen. Min tes är att fysisk styrka möjliggör idioter att göra idiotiska saker. Fördelningsskillnaden gör att det finns fler manliga idioter. Sedan kommer antagligen även många andra faktorer ovanpå det.
Vilka faktorer då? Det är det jag undrar över de senaste tre sidorna i tråden.

IQ-artikeln du länkade till visar inte heller att fler män är idioter (undrar fortfarande vad du menar med det ordet). Syftar du på att idiot = lågt IQ är det ganska funkofobiskt.

Då är det ännu konstigare att du använder uthållighetsträning för kvinnor som nån måttstock på att dom inte är starka trots att dom tränar
Jag har även sagt att om man är på toppnivå i någon styrkekrävande idrott så kan man nog mäta sig med vanliga män. Jag förnekar inte att det finns kvinnor som är lika starka/starkare än män. Det jag säger är att medelmannen är väldigt mycket starkare än i princip alla kvinnor.

Det är väldigt få kvinnor som tränar på ett sådant sätt att dessa blir absolut starkare än män.

Spelar det någon roll? Du har väl redan bestämt din åsikt om vad som orsakar allt. Det är det som känns så meningslöst i dessa diskussioner. Jag har mina åsikter och tankar där jag inte säger att det BARA beror på något eller att det ABSOLUT måste beror på dessa saker utan mer att det har nog en viss inverkan. Eftersom jag inte kan förklara precis allting ner på individnivå så kommer det aldrig spela någon roll i dessa diskussioner för man kan alltid falla tillbaka på mansroller, patriarkat, strukturer.

Jag tror att många faktorer påverkar beteenden och agerande. Det jag inte samtycker med är att det skulle bero på en mansroll och att man helt kan förbise biologiska skillnader, thats it. Många här vill förklara allt med sociala faktorer och det är jag inte överens med, jag tror att det är en blandning.

IQ-artikeln du länkade till visar inte heller att fler män är idioter (undrar fortfarande vad du menar med det ordet). Syftar du på att idiot = lågt IQ är det ganska funkofobiskt.
Jag är ledsen och jag kände redan när jag skrev det att jag var diffus och att det säkert skulle kommenteras. Med idiot syftade jag på idiotiska beteenden och störningar som kan orsaka problematiska beteenden. Jag hade ingen avsikt att göra någon sorts koppling mellan lägre iq och lägre värde och ber om ursäkt om någon kände så.

N
Spelar det någon roll? Du har väl redan bestämt din åsikt om vad som orsakar allt. Det är det som känns så meningslöst i dessa diskussioner. Jag har mina åsikter och tankar där jag inte säger att det BARA beror på något eller att det ABSOLUT måste beror på dessa saker utan mer att det har nog en viss inverkan. Eftersom jag inte kan förklara precis allting ner på individnivå så kommer det aldrig spela någon roll i dessa diskussioner för man kan alltid falla tillbaka på mansroller, patriarkat, strukturer.

Jag tror att många faktorer påverkar beteenden och agerande. Det jag inte samtycker med är att det skulle bero på en mansroll och att man helt kan förbise biologiska skillnader, thats it. Många här vill förklara allt med sociala faktorer och det är jag inte överens med, jag tror att det är en blandning.

Nix - blir jag presenterad med källor som visar att mina tankar inte stämmer ändrar jag gladeligen åsikt. Jag är vetgirig och källkritisk. Att du inte vill specificera källor som styrker dina påståendenden gör dom i mina ögon inte så trovärdiga. Du vill inte ens specificera vilka andra faktorer som skulle påverka, trots att du är övertygad om dess existens.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 492
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama