Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här förklarar ju varför många manliga antifeminister är så rädda för jämställdhet --> läskigt att det finns en massa kvinnor som vill våldta män och bara hålls tillbaka av patriarkatet
Ja jag tror absolut att dessa män är helt livrädda för att bli våldtagna av kvinnor.

Raljerande är roligt ja.
Det är ganska tröttsamt att få besvara samma argument 100 gånger och att få vad man säger helt vridet. Styrka våldtar inte någon. En person som av någon anledning vill som är starkare har större möjligheter att få genom sin vilja.

Eftersom jag har behövt bevisa och källhänvisa konstant och blivit ifrågasatt konstant så ber jag er att visa hur det går från patriarkat och mansroll på ett väl understött sätt.

Länka mig en studie som visar att våldtäkter i t.ex. Sverige beror främst på ett patriarkat. Fram tills detta har visats så kommer jag enbart hålla mig till att läsa i den här tråden.

Det kan vara en möjiggörande faktor, ja, men det är fortfarande inte det som styr om mannen ska våldta eller inte. Jag tror knappast någon man tänkt "jag är fysiskt överlägsen den här kvinnan, tack vare det ska jag våldta henne".
Men de tänker knappast "att jag inte har en chans" eller inte ens kommer på tanken då det inte ligger inom det möjliga som det kan vara för kvinnor.

Det är ganska tröttsamt att få besvara samma argument 100 gånger och att få vad man säger helt vridet. Styrka våldtar inte någon. En person som av någon anledning vill som är starkare har större möjligheter att få genom sin vilja.

Ja, detta är ju självklart tycker jag. Men frågan är ju varför så många män vill våldta någon? Styrkan kan vi ju inte göra något åt, men orsaken till att de fattar beslut att våldta borde ju rimligtvis gå att arbeta med? Att det bara skulle handla om enskilda individer ser jag som ganska märkligt med tanke på hur utbrett problemet är?

Där har du fel. Faktiskt bara rent fel. Eller så har jag ovanliga människor runt omkring mig som inte bygger muskler i sömnen.

Är ju väldigt konstigt tycker jag att alla klena män med pinnsmala armar och ben per automatik skulle vara starkare än en tränande kvinna. Det finns gott om sådana män runt omkring här faktiskt.
Nej alla män är inte starkare än alla kvinnor, men flertalet män (även otränade) är starkare rent fysiskt än flertalet kvinnor. Jag som i grunden är relativt stark men otränad lan möjligen i råstyka rå på de allra svagaste männen främst då äldre otränade i extremt otränade i grunden svaga män.

Sedan kan kvinnor träna både styrka och teknik ha en chans, om nu inte männen inte gör det samma.

Ja, detta är ju självklart tycker jag. Men frågan är ju varför så många män vill våldta någon? Styrkan kan vi ju inte göra något åt, men orsaken till att de fattar beslut att våldta borde ju rimligtvis gå att arbeta med? Att det bara skulle handla om enskilda individer ser jag som ganska märkligt med tanke på hur utbrett problemet är?
Utbrett? Hur stor andel av den manliga befolkningen är våldtäktsmän?

Det handlar om individer som handlar utifrån de roller patriarkatet skapat, uppmuntrar och fortsätter att befästa. Det fråntar ingen det individuella ansvaret, men visar att lösningen för oss som samhälle inte finns hos individen.
individens ansvar mynnar i gemensamma beslut som skapar den lagstiftning, det samhälle vi har vi har. Att inte söka lösningar hos individer utan istället hos kollektivet verkar vara en aning malplacerat

Nej alla män är inte starkare än alla kvinnor, men flertalet män (även otränade) är starkare rent fysiskt än flertalet kvinnor. Jag som i grunden är relativt stark men otränad lan möjligen i råstyka rå på de allra svagaste männen främst då äldre otränade i extremt otränade i grunden svaga män.

Precis, fram för allt i överkroppen uppfattar jag män som starkare.
Jag är ingen stor kille, lite under snittet tom, med 175 cm och 65 kg. Mina två senaste ex var båda 166-167 cm och 52-55 kg. Om vi går på kroppsmassa så borde jag vara 25% starkare än dessa tjejer. Men när vi tränade tillsammans tog jag dubbla vikten på det mesta och 3 ggr när vi tränade överkropp och jag tränar inte alls överdrivet med styrka utan mer uthållighet.

Nu vill ju inte feminister ersätta patriarkatet med ett motsvarande matriarkat , där kvinnor har enorm strukturell makt över män. Det finns liksom inte så mycket som talar för att det skulle vara mycket bättre.

Vi vill riva könsmaktsordningen.

Nu vill ju inte feminister ersätta patriarkatet med ett motsvarande matriarkat , där kvinnor har enorm strukturell makt över män. Det finns liksom inte så mycket som talar för att det skulle vara mycket bättre.

Vi vill riva könsmaktsordningen.
Och vad vill du ersätta det du kallare könsmaktsordningen med, rent praktiskt?

Utbrett? Hur stor andel av den manliga befolkningen är våldtäktsmän?

Inte en särskilt stor andel av den totala mängden män men det anmäldes 6720 våldtäkter förra året och totalt 20300 fall av sexualbrott, dessutom finns det ett stort mörkertal som inte anmäls. Det är givetvis inte mänga procentuellt sett, men det är ganska många för att bara bero på vissa individer. Tänker jag.

Inte en särskilt stor andel av den totala mängden män men det anmäldes 6720 våldtäkter förra året och totalt 20300 fall av sexualbrott, dessutom finns det ett stort mörkertal som inte anmäls. Det är givetvis inte mänga procentuellt sett, men det är ganska många för att bara bero på vissa individer. Tänker jag.
Men om du ska hävda att det inte är individer så får du väl påvisa hur många dessa är. Det jag har sett är att varje förövare snarare ligger bakom många fall, en studie jag såg visade att 120 våldtäktsmän låg bakom över 1200 våldtäkter.

Jag har även sagt att om man är på toppnivå i någon styrkekrävande idrott så kan man nog mäta sig med vanliga män. Jag förnekar inte att det finns kvinnor som är lika starka/starkare än män. Det jag säger är att medelmannen är väldigt mycket starkare än i princip alla kvinnor.

Det är väldigt få kvinnor som tränar på ett sådant sätt att dessa blir absolut starkare än män.
Haha, har du sett kvinnor på toppnivå i någon idrott som kräver fysisk prestation? Du menar på allvar att dom är lika starka som vanliga män som inte tränar?

Vilken idrott är det du pratar om då undrar jag.

Jag tänker att det blir lite fel när det som huvudsakligen diskuteras är överfallsvåldtäkter - alltså någon slags fysiskt matchning mellan förövaren och offret, när åtminstone jag tror att det allra vanligaste synes vanliga killar och män som helt enkelt utnyttjar en situation, eller brist på motstånd.
Skulle de ens komma på tanken om det inte vore för att de tycker det är är lite okej att en tjej är lite sådär stel och inte 'lika kåt' i sängen?
Därför är samtyckeslagen så vansinnigt viktig, och en stor del i jämställdhetsfrågan.
Läste på någon sådan där populärsida (typ buzzfeed, alltså inte en särskilt seriös källa, men det kändes inte särskilt långsökt. ^^) Att anledningen till att han ropade efter kvinnor på gatan var att en gång på femtio eller så funkade det ju - att alla andra förtionio kvinnor kände sig besvärade och förföljda hade han inte en tanke på.
Igen har jag mycket svårt att se hur sådant kan förklaras med någonting annat än att samhället i stort rycker lite på axlarna åt att pojkar är pojkar och att kvinnor borde ta det som en vardag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 492
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama