Man behöver inte ligga på toppnivå för att öka sin styrka med enkel styrketräning som en genomsnittlig man som tränar ägnar sig åt men det är fortfarande ganska få kvinnor som tränar styrka såJag har även sagt att om man är på toppnivå i någon styrkekrävande idrott så kan man nog mäta sig med vanliga män. Jag förnekar inte att det finns kvinnor som är lika starka/starkare än män. Det jag säger är att medelmannen är väldigt mycket starkare än i princip alla kvinnor.
Det är väldigt få kvinnor som tränar på ett sådant sätt att dessa blir absolut starkare än män.
Ja och vad tror du det beror på att få kvinnor tränar styrka så? Kvinnor ska inte bli "för stora" inte ha "för mycket" muskler
Könsrollerna påverkar ju också vad och hur hårt man tränar och en vanlig man tränar hårdare styrka än en vanlig kvinna eftersom det passar mansrollen och det passar inte lika bra in i kvinnorollen
Bland dom kvinnor jag känner som skiter i könsrollerna och män och kvinnor som kommenterar att dom börjar bli stora och tränar som män gör (alltså inte på elitnivå utan bara som vanliga män som styrketränar ordentligt några gånger i veckan) så finns det många med fysik som man aldrig nånsin ser på otränade killar som sitter på kontorsjobb och inte lyfter ett finger på fritiden