Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då pratar du om att freda sig. Det intressanta är ju varför någon vill trakassera etc redan från början.

En person som fredar sig blir inte heller våldtagen. Om alla kvinnor skulle kunna freda sig så ser jag det som ganska logiskt att våldtäkterna skulle bli färre. Ni kanske tror annorlunda?

Precis, fram för allt i överkroppen uppfattar jag män som starkare.
Jag är ingen stor kille, lite under snittet tom, med 175 cm och 65 kg. Mina två senaste ex var båda 166-167 cm och 52-55 kg. Om vi går på kroppsmassa så borde jag vara 25% starkare än dessa tjejer. Men när vi tränade tillsammans tog jag dubbla vikten på det mesta och 3 ggr när vi tränade överkropp och jag tränar inte alls överdrivet med styrka utan mer uthållighet.
Fast det beror ju på hur man tränar och vad man tränar till. Min erfarenhet av många män på gymmet är ofta att lite "kolla på mig jag kan ta såhär mycket" och sen pressar dom sig tills dom faller ihop i en hög på golvet av ansträgning typ. Dom lyfter så tungt dom kan för att sen bli helt slut.

Jag kan tex utan problem lyfta tungt som bara den men i kortare stunder om det behövs, som tex ofta inträffar i stallet, det är inget hållbart och det är inte bra för fysiken men det går om jag vill. Jag upplever att män och kvinnor tränar lite på olika sätt på gym, och inte alltid pga att dom alltid har olika nivå på styrkan i sej utan för att dom är ute efter olika mål med träningen.

Under samma förutsättningar vikt/längd brukar en ung man vara starkare än en ung kvinna.
Att sedan jämföra ett kvinnligt vårdbiträde med en manlig kontorsråtta när de är runt 50 visar kanske ngt annat Och en kvinnlig mjölkerska hade nog kunnat få vilken prelat som helst att skrika vid ett rejält handslag....

Inte igen. Den har vi ju redan diskuterat och kommit fram till att en bunt män i en mattetest får en större spridning från topp till bott än kvinnor. Va fasen har det med makt att göra? Kvasiargument.
Jag har inte kopplat det till makt, jag kopplar det till att män kommer ha asociala beteenden och störningar i större utsträckning än kvinnor.

Eller så skulle du kunna tolka det så som att om kvinnor alltid var starkare än män så skulle man även ha lättare att freda sig vilket skulle göra det svårare att tvinga sig på dessa.
Måste du alltid freda dig med styrka? Det fungerar minst lika bra att få in en bra spark på rätt ställe. Och det måste man inte vara stark för att göra.

Jag tror mera på att man klarar sig som den svaga kvinna som man är som inte kan va starkare än en soffpotatis till man ifall vi inte blir handlingsförlamade i dom situationerna, för det är ofta det tror jag som händer, att man inte klarar av att agera. Tror inte på att man måste vara stark för att våldtäcktsmannen ska ge upp utan det räcker långt tror jag att agera övht.

Liksom vad skulle det göra för skillnad ifall man är stark om man inte har psyket på sin sida vid såna händelser? Det är väldigt naivt att tro att man är på något vis skyddad mot överfall ifall man är stark.

Fast det beror ju på hur man tränar och vad man tränar till. Min erfarenhet av många män på gymmet är ofta att lite "kolla på mig jag kan ta såhär mycket" och sen pressar dom sig tills dom faller ihop i en hög på golvet av ansträgning typ. Dom lyfter så tungt dom kan för att sen bli helt slut.

Jag kan tex utan problem lyfta tungt som bara den men i kortare stunder om det behövs, som tex ofta inträffar i stallet, det är inget hållbart och det är inte bra för fysiken men det går om jag vill. Jag upplever att män och kvinnor tränar lite på olika sätt på gym, och inte alltid pga att dom alltid har olika nivå på styrkan i sej utan för att dom är ute efter olika mål med träningen.
Att man inte håller med mig om mina tankar och slutsatser är OK eftersom jag bara har tankar och teorier men det här med styrkeskillnader är inte teori det är fakta.

Hon tränar garanterat mer styrketräning än de allra flesta precis som du nämner. Just det där med vikten blir även en stor del i den absoluta styrkan, jag har redan nämnt att kvinnor relativt kan bli starka/Starkare men tyvärr handikappas av bristen på total muskelmassa.
Men frågan är då om hon är ute efter den kraftiga muskelmassan som en muskelknutte får. Jag tror inte det, det finns olika sorters muskler och styrka.

Att man inte håller med mig om mina tankar och slutsatser är OK eftersom jag bara har tankar och teorier men det här med styrkeskillnader är inte teori det är fakta.
Du har inte kunnat bevisa nånting om det du påstår. Jag vill gärna se någon forskning som säger att män utan att behöva agera direkt alls är starkare än kvinnor på elitnivå per automatik.

Det är ingen som ifrågasätter att män har lättare att bygga muskler.

Måste du alltid freda dig med styrka? Det fungerar minst lika bra att få in en bra spark på rätt ställe. Och det måste man inte vara stark för att göra.

Jag tror mera på att man klarar sig som den svaga kvinna som man är som inte kan va starkare än en soffpotatis till man ifall vi inte blir handlingsförlamade i dom situationerna, för det är ofta det tror jag som händer, att man inte klarar av att agera. Tror inte på att man måste vara stark för att våldtäcktsmannen ska ge upp utan det räcker långt tror jag att agera övht.

Liksom vad skulle det göra för skillnad ifall man är stark om man inte har psyket på sin sida vid såna händelser? Det är väldigt naivt att tro att man är på något vis skyddad mot överfall ifall man är stark.
Jag har redan nämnt att det troligen även blir en sorts paralysering av chocken. Men det blir fortfarande så att även om mannen inte utövar sin styrka så finns det alltid som ett hängande hot över en som kan bidra just till att man ger upp.

En annan sak jag funderar lite över är om männens överlägsna fysiska styrka gör att de alltid kan övermanna kvinnor, borde inte det vägas upp av hur känsliga för slag testiklarna är? Även om mannen är starkare än mig så kan man ju fälla honom med ett knä i skrevet.
Precis vad jag tänkt skriva!
Varför i helsikke får inte vi tjejer lära oss att golva den jäkeln med ett knä.
Grab, twist and pull borde ingå i varje flickas kompetenskuvert.
Nä, vi ska inte göra så för det gör ont.
Men bli nypt i tuttarna och få hårtussar utryckta - det ska vi stå ut med.
Maktstrukturen vad gäller fysik skulle förändras rejält om vi bara använde männens inbyggda kryptonit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 492
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama