Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har inte kunnat bevisa nånting om det du påstår. Jag vill gärna se någon forskning som säger att män utan att behöva agera direkt alls är starkare än kvinnor på elitnivå per automatik.

Det är ingen som ifrågasätter att män har lättare att bygga muskler.
Det har jag inte påstått. Varför ska jag överhuvudtaget diskutera eller länka något när folk inte läser vad jag skriver.

Men frågan är då om hon är ute efter den kraftiga muskelmassan som en muskelknutte får. Jag tror inte det, det finns olika sorters muskler och styrka.
Olika sorters styrka? Nu jämförde man dessutom inte med en "muskelknutte" utan hennes personbästa som elitidrottare som tränar MASSOR med styrketräning är på nivå vad en otränad man kan klara av.

Fast det beror ju på hur man tränar och vad man tränar till. Min erfarenhet av många män på gymmet är ofta att lite "kolla på mig jag kan ta såhär mycket" och sen pressar dom sig tills dom faller ihop i en hög på golvet av ansträgning typ. Dom lyfter så tungt dom kan för att sen bli helt slut.

Jag kan tex utan problem lyfta tungt som bara den men i kortare stunder om det behövs, som tex ofta inträffar i stallet, det är inget hållbart och det är inte bra för fysiken men det går om jag vill. Jag upplever att män och kvinnor tränar lite på olika sätt på gym, och inte alltid pga att dom alltid har olika nivå på styrkan i sej utan för att dom är ute efter olika mål med träningen.

I mitt exempel så körde vi naturligtvis lika många reps.
Det finns dock teorier om att kvinnor har uthålligare muskler men vad hjälper det i ett överfall?
http://www.mabra.com/titta-har-ar-kvinnor-starkare-an-man/

Olika sorters styrka? Nu jämförde man dessutom inte med en "muskelknutte" utan hennes personbästa som elitidrottare som tränar MASSOR med styrketräning är på nivå vad en otränad man kan klara av.
Frågan är då om hon som lever på att ha så hållbar kropp som möjligt vill riskera att skada sig för att slå sitt personbästa? Det kan tolkas också som personbästa i vad som är hållbart för kroppen att göra.

I mitt exempel så körde vi naturligtvis lika många reps.
Det finns dock teorier om att kvinnor har uthålligare muskler men vad hjälper det i ett överfall?
http://www.mabra.com/titta-har-ar-kvinnor-starkare-an-man/
Tror faktiskt det hade räckt långt att vara uthållig vid ett eventuellt övergrepp. Om mannen är stark men inte uthållig räcker inte styrkan till länge att både hålla kvar och genomföra övergreppet, då kommer den starka tillslut vara tvungen att ge sig.

Det är väl rätt givet att de flesta kvinnor får dickpicks men vi män får tutt & rövbilder istället.
För skojs skull kollade jag på fb och de 10 senaste vänförfrågningarna är från (okänd kvinna) bilden föreställer kvinna i tight kort klänning, taget från sidan med stor byst och rejäl bakdel, men smal midja.
Varför?

Jag är fullständigt ointresserad och accepterar inte vänförfrågningar från de som inte har någon vän till mig redan och ingen har det. Detta har accelererat sen jag ändrade status till singel.
Jävligt irriterande.
Sådana vänförfrågningar är oftast fishing, dom vill ha dina pengar om vi säger så.

Är det verkligen så otänkbart för dig att du har fel angående det här?

Här kan du läsa lite tabeller:
http://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press/kg
Okej, en gång till skriver jag då. Du påstår att män som inte rör sig alls eller tränar alls är per automatik starkare än kvinnor som tränar. Det är vad jag ifrågasätter.

Och det är inte alls otänkbart att ha fel, däremot så tror jag inte på dig. Jag vet att jag är starkare än en hel del män jag träffat på. Utan tvekan, men du påstår alltså att det inte är så?

Och det är ju det där igen med den mentala biten som påverkar en hel del det fysiska.

Okej, en gång till skriver jag då. Du påstår att män som inte rör sig alls eller tränar alls är per automatik starkare än kvinnor som tränar. Det är vad jag ifrågasätter.
Jämför vilken nivå en 60kg kvinna måste vara på för att vara starkare än en 80kg man i tabellerna.

Nej, det vet jag, det var vad jag själv undrade. Jag tror att våldtäkterna skulle minska om alla kvinnor kunde slå ner en eventuell våldtäktsman eftersom det kräver mer planering att droga personen först, men det är fortfarande männens val att våldta som är själva problemet.
Ja det är problemet, det är korrekt. Jag antar att i grunden är skillnaden mellan mig och andra att jag inte tror att all vilja kan filteras bort med feminismens framsteg.

Kolla in två skidsportare; Kalla och Anja - tror ni dom tränar likadant? Njepp.
Den ene ska vara uthållig och senig och armstark utan att bygga tunga muskler, den andre tung, kunna pressa neråt, stark och också uthållig.
De tränar olika, och har olika förutsättningar från början, trots att dom är kvinnor! Konstigt va?

Tror faktiskt det hade räckt långt att vara uthållig vid ett eventuellt övergrepp. Om mannen är stark men inte uthållig räcker inte styrkan till länge att både hålla kvar och genomföra övergreppet, då kommer den starka tillslut vara tvungen att ge sig.

Det beror ju på hur stora styrkeskillnaderna är och förutsätter att kvinnan använder sin maximalstyra under hela övergreppet. Sen att kvinnan vågar göra det trots lägre maximalstyrka.

Det intressanta vore att se vad manliga åkare tar och tex jämföra mot Björgen.

Ursäkta, men Björgen till hör ju verkligen den normale kvinnan? Hon har ju dubbelt så mkt muskler som de andra kvinnorna i spåren.
Det är som att jämföra den normala mannen med Magnus Samuelsson.

Det beror ju på hur stora styrkeskillnaderna är och förutsätter att kvinnan använder sin maximalstyra under hela övergreppet. Sen att kvinnan vågar göra det trots lägre maximalstyrka.
Som jag skrivit så beror mycket på mentala. Du anar inte hur otroligt stark man blir när överlevnadsinstinkten kommer igång. Hur mäter man sådant? Alltså hur stark man blir under en sådan situation?

Tro mig jag har brottats med många poliser på samma gång i flera timmar i sträck utan att överhuvudtaget under tiden bli trött eller minska i styrka. Dom däremot, vältränade manliga poliser blev helt utmattade. Och då var jag ändå en underviktig anorektiker under den tiden. Som sagt, underskatta inte det mentala och vad det gör med kroppen.

Ursäkta, men Björgen till hör ju verkligen den normale kvinnan? Hon har ju dubbelt så mkt muskler som de andra kvinnorna i spåren.
Det är som att jämföra den normala mannen med Magnus Samuelsson.
Fast nu pratade vi ju om träning och tränade personer
Varför ta upp Kalla om vi ska prata om vanliga personer?

Det intressanta vore att se vad manliga åkare tar och tex jämföra mot Björgen.
Första träffen jag kan hitta som var hyfsat relevant, någon showtävling mellan legkov och northug:

Sedan följde bänkpress med 60 kilo på stången och flest gånger upp vann. Legkov började och grejade 25 repetitioner. Northug hejades på av en stor publik, men stannade vid 24 och därmed blev det Alexander Legkov som stack av med segern.

Så det som Kalla har tagit som sitt absoluta personbästa 1 repetition får alltså dessa åkare upp 24 respektive 25 gånger vid ett showevent.

Fast nu pratade vi ju om träning och tränade personer
Varför ta upp Kalla om vi ska prata om vanliga personer?

Kalla känns som ett mer realistiskt exempel som en kvinna kan uppnå i muskelmassa om dom tränar extremt mkt.
Björgen måste ju ha nån gen som gör att hon bygger muskler mkt lättare än gemene kvinna eller så har hon dopat sig. Det är ju bara jämföra henne med alla andra kvinnor i spåret som också är sjukt vältränade? Jag antar att du tog henne som exempel för att hon är så muskulös.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 492
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama