Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet du att de inte försvinner om patriarkatet försvinner? Nyss visste du knappt vad det var eller tycker inte att det fanns.Nej, det gör dom inte. Men alla sexbrott försvinner inte om man stoppar patriarkatet heller.
Om vi ser på hagamannen var han lika stor som genomsnittskvinnan , dvs 166 cm. Men lyckades ändå beröva många kvinnor. Så det behövs inte en stor och stark man då medelmannen redan är starkare.
En person som fredar sig blir inte heller våldtagen. Om alla kvinnor skulle kunna freda sig så ser jag det som ganska logiskt att våldtäkterna skulle bli färre. Ni kanske tror annorlunda?
Jämför det med vad du säger att jag påstod.Får väl citera dig då:
Det är vad du skrev, har du ändrat dig plötsligt?
Hur vet du att de inte försvinner om patriarkatet försvinner? Nyss visste du knappt vad det var eller tycker inte att det fanns.
Men du har ju skrivit att kanske en kvinna som tränar elitnivå kan nå upp till en otränad mans nivå.Jämför det med vad du säger att jag påstod.
Det jag har påstått är att även en kvinna som tränar på gym kommer sällan komma upp i en otränad mans styrka. Jag har även nämnt undantagen om man tränar för en styrkeinriktad sport att det kan börja bli jämbördiga nivåer.Men du har ju skrivit att kanske en kvinna som tränar elitnivå kan nå upp till en otränad mans nivå.
Det kan ju vara en lösning, eller hårdare straff, fler poliser som kan utreda brotten m.m.Lösningen på övergrepp är inte Att alla tränar kampsport och självförsvar och styrka.
Suck, får väl citera dig igen då.Det jag har påstått är att även en kvinna som tränar på gym kommer sällan komma upp i en otränad mans styrka. Jag har även nämnt undantagen om man tränar för en styrkeinriktad sport att det kan börja bli jämbördiga nivåer.
Jag har även sagt att om man är på toppnivå i någon styrkekrävande idrott så kan man nog mäta sig med vanliga män. Jag förnekar inte att det finns kvinnor som är lika starka/starkare än män. Det jag säger är att medelmannen är väldigt mycket starkare än i princip alla kvinnor.
Det är väldigt få kvinnor som tränar på ett sådant sätt att dessa blir absolut starkare än män.
Nej då har brotten redan skett. Skadan är redan skedd.Det kan ju vara en lösning, eller hårdare straff, fler poliser som kan utreda brotten m.m.
Inget av dessa två är varken osant eller det du påstått att jag skriver. Jag föreslår att du läser om och läser rätt.Suck, får väl citera dig igen då.
Fast du kan ju hindra att brotten sker igen av samma gärningsman ? Dessutom ju fler brott som löses upp desto fler vågar anmäla och desto färre vågar göra övergreppen.Nej då har brotten redan skett. Skadan är redan skedd.
Nej, men det tror inte jag heller såklart.
Men det möjliggör ju ett sexbrott. Om kvinnan var lika stark skulle hon kunna avvärja mannen.
Jag föreslår att du läser ditt eget inlägg nr 457. Du menar att någon har redigerat det åt dej att du inte har skrivit det där? Eller menar du att det är liksom vetenskapligt bevisat och att jag läser inlägget fel? Eller jag fattar inte, både osant och inte det du skrivit..Inget av dessa två är varken osant eller det du påstått att jag skriver. Jag föreslår att du läser om och läser rätt.
Jo men det löser inte allt. Det är en förenklad bild. Det övergrepp jag varit med om skulle inte vara förändras av ovanstående.Fast du kan ju hindra att brotten sker igen av samma gärningsman ? Dessutom ju fler brott som löses upp desto fler vågar anmäla och desto färre vågar göra övergreppen.
Det är inget som är fel med det inlägget.Jag föreslår att du läser ditt eget inlägg nr 457. Du menar att någon har redigerat det åt dej att du inte har skrivit det där?
En ska inte behöva avvärja, för det ska inte ens behöva hända. Problemet ligger inte hos offret.