Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kalla känns som ett mer realistiskt exempel som en kvinna kan uppnå i muskelmassa om dom tränar extremt mkt.
Björgen måste ju ha nån gen som gör att hon bygger muskler mkt lättare än gemene kvinna eller så har hon dopat sig. Det är ju bara jämföra henne med alla andra kvinnor i spåret som också är sjukt vältränade? Jag antar att du tog henne som exempel för att hon är så muskulös.
Nja.. hon är bäst generellt men det fanns andra som också kan vinna ibland.
Jag förstår inte vad du vill diskutera. Ja män har bättre förutsättningar än kvinnor att bygga muskelmassa. Men alla män är inte starkare än alla kvinnor. En kvinna som tex tränar styrkesport kan mkt väl vara starkare än vissa män.

Nja.. hon är bäst generellt men det fanns andra som också kan vinna ibland.
Jag förstår inte vad du vill diskutera. Ja män har bättre förutsättningar än kvinnor att bygga muskelmassa. Men alla män är inte starkare än alla kvinnor. En kvinna som tex tränar styrkesport kan mkt väl vara starkare än vissa män.

Nej, jag har inte sagt att alla män är starkare än alla kvinnor. Men generellt är män starkare och det är fakta precis som @durachiny försöker förklara. Varför kan man inte acceptera fakta ?

Jag vänder mig emot att man säger att alla sexbrott försvinner om man är lika stark. Det är fel väg att gå. Då ser man inte orsakerna.
Jag vänder mig mot att alla sexbrott försvinner om patriarkatet skulle upplösas. Vart hamnar vi då? Dessutom har mig veterligen ingen påstått att alla sexbrott försvinner om man är lika stark.

Nej, men det tror inte jag heller såklart.
Men det möjliggör ju ett sexbrott. Om kvinnan var lika stark skulle hon kunna avvärja mannen.
Fast eftersom det är så mycket mera inblandat i ett överfall än styrka så är det inte alls säkert att det hade varit lättare att avvärja mannen även ifall styrkan hade funnits.
Nej, jag har inte sagt att alla män är starkare än alla kvinnor. Men generellt är män starkare och det är fakta precis som @durachiny försöker förklara. Varför kan man inte acceptera fakta ?
Det är ingen som ifrågasätter att män har lättare att sätta muskler och har mer styrka om man jämför kvinnor och män på samma nivå.

Det är biten att kvinnor inte kan bli lika starka som en vanlig man oavsett träning som ifrågasätts. Och där är det ingen fakta.

Fast eftersom det är så mycket mera inblandat i ett överfall än styrka så är det inte alls säkert att det hade varit lättare att avvärja mannen även ifall styrkan hade funnits.
Det är ingen som ifrågasätter att män har lättare att sätta muskler och har mer styrka om man jämför kvinnor och män på samma nivå.

Det är biten att kvinnor inte kan bli lika starka som en vanlig man oavsett träning som ifrågasätts. Och där är det ingen fakta.
Vem har påstått det, citera.

Och skulle styrka vara den enda anledningen så skulle det ju typ aldrig förekomma att idrottskvinnor blir utsatta alternativt att idrottsmän skulle vara överrepresenterade i statistiken.
Fast det är ju tydligen bevisat att inte ens den mest vältränade kvinnan är starkare än en soffpotatis till man. Förutom kanske någon enstaka vältränad kvinna då. Så inte så konstigt om man ska gå på vad vissa påstår att även idrottskvinnor bli utsatta..

Fast det är ju tydligen bevisat att inte ens den mest vältränade kvinnan är starkare än en soffpotatis till man. Förutom kanske någon enstaka vältränad kvinna då. Så inte så konstigt om man ska gå på vad vissa påstår att även idrottskvinnor bli utsatta..

Vem har påstått detta, länka/citera/vad du vill.

Jag vänder mig emot att man säger att alla sexbrott försvinner om man är lika stark. Det är fel väg att gå. Då ser man inte orsakerna.

Nej, det gör dom inte. Men alla sexbrott försvinner inte om man stoppar patriarkatet heller.
Om vi ser på hagamannen var han lika stor som genomsnittskvinnan , dvs 166 cm. Men lyckades ändå beröva många kvinnor. Så det behövs inte en stor och stark man då medelmannen redan är starkare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 491
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst