Det vet jag flera som gör eller har gjortMen varför skickar inte desperata kvinnor motsvarande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet jag flera som gör eller har gjortMen varför skickar inte desperata kvinnor motsvarande?
http://elitedaily.com/dating/sex/men-answer-dick-pics/1604611/
Verkar som det finns många anledningar till dick picks.
Jag vet inte ? Men jag tror att det har med det som skribenten pekar på att kvinnor inte är lika visuella i sin attraktion.
"Personally speaking, I believe a big reason men send dick pics is because we don't understand how the opposite sex operates. Guys LOVE receiving nude pictures, as we tend to be more visual in our attraction and assume you're the same way. But you aren't. Not always, at least."
Nåt som styrker det är ju när en kvinna gör motsvarigheten blir det ett annat resultat.
http://www.marieclaire.co.uk/news/woman-sends-vagina-photos-30114
Nä.http://elitedaily.com/dating/sex/men-answer-dick-pics/1604611/
Verkar som det finns många anledningar till dick picks.
Jag vet inte ? Men jag tror att det har med det som skribenten pekar på att kvinnor inte är lika visuella i sin attraktion.
"Personally speaking, I believe a big reason men send dick pics is because we don't understand how the opposite sex operates. Guys LOVE receiving nude pictures, as we tend to be more visual in our attraction and assume you're the same way. But you aren't. Not always, at least."
Nåt som styrker det är ju när en kvinna gör motsvarigheten blir det ett annat resultat.
http://www.marieclaire.co.uk/news/woman-sends-vagina-photos-30114
Jag vet enstaka män som fått men har uppfattat det som att det är färre?Det vet jag flera som gör eller har gjort
Alltså, här cementeras ju ännu en gång bilden av att män och kvinnor är så himla olika. Att allt hänger på könet snarare än individen."Personally speaking, I believe a big reason men send dick pics is because we don't understand how the opposite sex operates. Guys LOVE receiving nude pictures, as we tend to be more visual in our attraction and assume you're the same way. But you aren't. Not always, at least."
Alltså, här cementeras ju ännu en gång bilden av att män och kvinnor är så himla olika. Att allt hänger på könet snarare än individen.
Män GILLAR att få nakna bilder från random kvinnor (tillåt mig att tvivla på att det är en sanning som gäller för alla).
Jag skulle säga att det här är ett så jäkla tramsigt uttalande att jag knappt vet vart jag ska börja. Men iaf, det antyds att män tänder på alla kvinnor medans kvinnor som inte tänder på att få dickpics från okända män inte tänder på visuella bilder Istället för att se set som att vissa, oavsett kön, tänder mer på det visuella? Gemensamt borde dessutom vara att majoriteten av alla individer tänder på vissa individer, inte på varenda nakenbild en fått skickad till sig av en okänd person.
Jag kan inte begripa hur män i allmänhet kan vara okej med att reduceras till enbart en brölig och sexfokuserad typ. Du kanske kan svara på varför du är okej med der eftersom du delar just den här typen av text som slår fast att män är på ett visst sätt?
Bra skrivet!Alltså, här cementeras ju ännu en gång bilden av att män och kvinnor är så himla olika. Att allt hänger på könet snarare än individen.
Män GILLAR att få nakna bilder från random kvinnor (tillåt mig att tvivla på att det är en sanning som gäller för alla).
Jag skulle säga att det här är ett så jäkla tramsigt uttalande att jag knappt vet vart jag ska börja. Men iaf, det antyds att män tänder på alla kvinnor medans kvinnor som inte tänder på att få dickpics från okända män inte tänder på visuella bilder Istället för att se set som att vissa, oavsett kön, tänder mer på det visuella? Gemensamt borde dessutom vara att majoriteten av alla individer tänder på vissa individer, inte på varenda nakenbild en fått skickad till sig av en okänd person.
Jag kan inte begripa hur män i allmänhet kan vara okej med att reduceras till enbart en brölig och sexfokuserad typ. Du kanske kan svara på varför du är okej med der eftersom du delar just den här typen av text som slår fast att män är på ett visst sätt?
Det är väl tystare om det för kvinnor "gör ju inte sånt". Sen kanske det inte är lika vanligt men det är nog vanligare än man trorJag vet enstaka män som fått men har uppfattat det som att det är färre?
Alltså, här cementeras ju ännu en gång bilden av att män och kvinnor är så himla olika. Att allt hänger på könet snarare än individen.
Men varför vill du alls länka till sidor som beskriver män som bröliga typer som tänder på allt? Jag fattar verkligen inte hur män generellt kan vara okej med den bilden av män.Det är ingen sanning som gäller för alla.
Jag håller med. Majoriteten av alla individer tänder på vissa individer.
Jag länkar bara till olika sidor.
Som visar på att det ger olika resultat beroende på kön när man skickar dessa intima bilder.
Kan du svara på varför kvinnor inte skickar motsvarande bilder i samma utsträckning ? Har du en bättre förklaring ?
Och skulle en råka ha sex utan att vara kär så är en definitivt slampig?Att kvinnor typ måste vara kära för att gå igång?
Leta upp inlägg o tryck på "svara", vänta tills citatet dyker upp o skriv sen ditt svar.Så klok, så klok.
(Uj - skulle citera Killaloes inlägg men har inte lyckats få till citat...)
Men varför vill du alls länka till sidor som beskriver män som bröliga typer som tänder på allt? Jag fattar verkligen inte hur män generellt kan vara okej med den bilden av män.
Och jag skulle säga att det handlar mycket mer om att män generellt anser sig ha rätt att tvinga på andra sin sexualitet (medvetet eller omedvetet) och att andra är ansvariga för ens sexuella behov - vilket jag ser som en konsekvens av just mansrollen och hur vi generellt uppfostrat barn utifrån kön. Som kvinna uppfostras du (generellt) dessutom till att ha överseende med pojkar/mäns uppmärksamhet även om den är oönskad, så jag skulle säga att det där är en betydligt större anledning - att kvinnor ska acceptera ovälkomna närmanden redan som små och att män kommer undan med det redan som små (återigen, pojkar är ju pojkar och om en kille tafsar/slår/år svartsjuk/beter sig grisigt så är det bara att gilla läget eftersom det är ett tecken på att han är intresserad) vilket sen rimligtvis fortsätter vara ett inlärt beteende som långt ifrån alla uppmärksammar uppåt i åldrarna.
Men ändå presenterar du länken helt utan kommentarer eller tankar utan bara som förklaring? Då köper du ju det som står där? Framförallt som du skriver att det finns skillnad i sexualitet beroende på kön - du håller ju med om länkens förklaringsmodell?Såklart jag inte är är okej med den bilden bara för att jag länkade till sidan. Man behöver inte ta allt som fakta, den kan mkt väl vara vinklad. Det går ju dock inte att komma ifrån att det finns skillnader i sexualiteten när det verkar vanligare med att killar skickar dessa bilder.
Jag skriver generellt (dock skriver jag inte det som en sanning eller att alla män/kvinnor är si eller så) eftersom jag pratar om strukturer och samhället i stort och inte individer? Och jag tycker nog att jag flertalet gånger poängterar att många, generellt etc - inte alla? Dvs, till skillnad från din länk som är väldigt onyanserad och slår fast att MÄN älskar osv.Nu generaliserar du ? Känns väldigt konstigt att kvinnor uppfostras att acceptera sånt beteende av män. Kvinnorna är väl ändå med och uppfostrar dessa män?
Såklart jag inte är är okej med den bilden bara för att jag länkade till sidan. Man behöver inte ta allt som fakta, den kan mkt väl vara vinklad. Det går ju dock inte att komma ifrån att det finns skillnader i sexualiteten när det verkar vanligare med att killar skickar dessa bilder.
Nu generaliserar du ? Känns väldigt konstigt att kvinnor uppfostras att acceptera sånt beteende av män. Kvinnorna är väl ändå med och uppfostrar dessa män?
Men ändå presenterar du länken helt utan kommentarer eller tankar utan bara som förklaring? Då köper du ju det som står där? Framförallt som du skriver att det finns skillnad i sexualitet beroende på kön - du håller ju med om länkens förklaringsmodell?
Och nä, skillnaden i vad en tänder på eller hur sexuell en är är inte könat? Så jag skulle säga att sexualiteten i sig inte är anledningen - utan normerna kring den och hur vi tillåts att uttrycka sexualiteten.
Jag skriver generellt (dock skriver jag inte det som en sanning eller att alla män/kvinnor är si eller så) eftersom jag pratar om strukturer och samhället i stort och inte individer? Och jag tycker nog att jag flertalet gånger poängterar att många, generellt etc - inte alla? Dvs, till skillnad från din länk som är väldigt onyanserad och slår fast att MÄN älskar osv.
Ärligt talat gav jag upp halvvägs, det är inte så att det är nyheter och det var en vägg av text och jag inte direkt behöver en föreläsning i ämnet. Andra gillade det säkert.Det ifrågasattes tidigare i tråden. Men om du läst hela inlägget så har jag i grova drag beskrivit mansrollen och hur den hänger ihop med mäns våld (mot kvinnor).
Och det är här patriarkala strukturer i samhället kommer in - som flera användare i flera trådar har försökt förklara, vilket uppenbarligen inte gått in alls vilket får mig att tvivla på att du skulle orka förstå den här gången. Och du ser inte allt ifrågasättande av dessa rollerna? Att det är vad så många gör just nu - dvs inte accepterar den rollen som samhället reproducera?Ok, men du svarade inte på varför kvinnor uppfostras till att acceptera sånt beteende av män ? Eller varför män uppfostras till ett sånt beteende ?
Haha what? Så det är förklararingen till att dickpics?Man måste ju också ta hänsyn till att det finns fysiologiska skillnader mellan män och kvinnor.
Du hittar förmodligen fler likasinnade på flashback.Jag köper inte alls att män är bröliga typer som tänder på allt. Så tolkade du artikeln ? Jag konstaterade bara att resultaten blir olika beroende på om en kvinna eller man sänder den typen av bilder. Jag tycker det var intressant att det blir så olika resultat.
Ok, men du svarade inte på varför kvinnor uppfostras till att acceptera sånt beteende av män ? Eller varför män uppfostras till ett sånt beteende ? Man måste ju också ta hänsyn till att det finns fysiologiska skillnader mellan män och kvinnor.