alla landslag 2007

Sv: alla landslag 2007

:confused: :confused: Ibland,har vi selektivt minne,lite till mans.Riktigt så var det inte.Vi var en hel del runt omkring,just den perioden,så som sagt,riktigt så var det inte.:angel:
Men visst,det kan bli fel ibland,även för en lagledare.(Att det finns de som blivit orättvist behandlade,vet jag också.Man får lära sig lita att köra sitt race vid sidan av det 2a.)Fast det vet man inte förrens efter ett t.ex mästerskap.
Sedan är det ALLTID,speciellt under ponny+juniortiden ett himla tjat och skitsnack i föräldragrupperna.De visste ju PRECIS hur uttagningen skulle ha gått till.
Absolut inte alla,men alldeles FÖR MÅNGA.Utan dessa missundsamma ........,skulle det vara en helt annan stämning runt våra duktiga ungdomar.

Du får gärna förklara för mig vid vilka tillfällen B har blivit oskyldigt påhoppad vid hanteringen av mästerskaps uttagningarna.
Att utöva sitt ledarskap som det görs var inte särskilt, varesig konstruktivt eller pedagogiskt. Och av den informationen jag fått (även från dem dom fått rida alla mästerskap) har det inte förändrats.

Du får gärna förklara för mig vid vilka tillfällen B har blivit oskyldigt påhoppad vid hanteringen av mästerskaps uttagningarna.
Att utöva sitt ledarskap som det görs var inte särskilt, varesig konstruktivt eller pedagogiskt. Och av den informationen jag fått (även från dem dom fått rida alla mästerskap) har det inte förändrats.
:idea: Ett förtydligande.
De,syftar till de ev.ryttare som blivit eller tyckt sig blivit felaktigt "hanterade".:rofl:
Klart att du älskar din G:a goding,men det kan nog vara bra att ha koll på resultaten:D

Att utöva sitt ledarskap som det görs var inte särskilt, varesig konstruktivt eller pedagogiskt.

Håller med dej i din kritik. Svårt ibland bara att få den konstruktiv utan att gå på person. :crazy:
Är man ledare får man utstå kritik, både positiv och negativ. Lyssna, sålla och självklart försöka utveckla sej. Vissa är bra på att ta kritik, andra inte.
Som ledare anser jag det är bra om man är tydlig och talar om vad man vill. Bra också om man som ledare pratar med och lyssnar på barnen (!). :idea:

Steget blev stort till YR, i positiv bemärkelse med tydligt ledarskap och bra information. :idea:

*delvis kl*

Jag vet inte så mkt om fälttävlan och är inte så hemma på vilka som är landslagsledare. Dock har jag ju läst mig till viss kritik mot vissa personer. Frågan är då, har ni framfört er kritik till personerna ifråga?

De,syftar till de ev.ryttare som blivit eller tyckt sig blivit felaktigt "hanterade".:rofl:
Klart att du älskar din G:a goding,men det kan nog vara bra att ha koll på resultaten:D

Fast han var ju faktiskt tvåa på rankingen då och han har ju gått *** klass. Det är ju en bra häst!

Inte alla som är topp 4a på YR EM precis :angel:

*delvis kl*
Jag vet inte så mkt om fälttävlan och är inte så hemma på vilka som är landslagsledare. Dock har jag ju läst mig till viss kritik mot vissa personer. Frågan är då, har ni framfört er kritik till personerna ifråga?

Ja.. jag är för "dum" för att vara tyst och brukar framföra kritik på ett (enligt mej :angel: ) vettigt sätt. :)

Kritik kan ju vara bra om den är konstruktiv! Dock är det ju lättare att framföra kritik här inne (oavsett vilken fråga det gäller) än att framföra den IRL.

Kollade resultatet för 2002 han gick ingen ***CIC/CCI då....jag kom ihåg fel så han va inte så bra som jag trodde....ursäkta.

Haha nä men som du säger :D Han var ju en jättebra häst han gick ju svår klass här hemma iallafall och det är inte fy skam ;)

Även dom som tillhör gänget som blivit bra behandlade om man skall likställa det vid att bli uttagen till mästerskap har väl inget positivt att säga om ledarskapet. Det är absolut inget fel på B som person, han kan vara rolig som sjutton men det betyder inte att man är en bra ledare. Men han håller en järnhand om sin position som ingen kan rubba.

Dom som försökt har blivit petade från lagen :smirk:

Senast ändrad:

Kritik kan ju vara bra om den är konstruktiv! Dock är det ju lättare att framföra kritik här inne (oavsett vilken fråga det gäller) än att framföra den IRL.

Vad vet du om det? Du vet ju inget om ft säger du således vet du inte heller att kritiken har framförts IRL vilket den har gjort, år efter år efter år.

UV är knappast rikemanskommun :angel:
men några av de som köpt dyra hästar rider för klubben. Inte alla. Inga namn. Inget hat. Ingen avundsjuka.

Varför ska man inte kunna konstatera att det har samlats ryttare där
som har råd att köpa färdig häst? Vissa är med i lag andra inte. :idea:

Den svenska "du är avundsjuk" är värre än svenska "lagom" och jante-lagen :devil:

Nä våga inte tycka något och skriv det. Snacka bara med dina "vänner" som snackar med sina. Så hörs det inget. :eek:

Man får visst våga tycka och det är bara uppfriskande med avvikande åsikter!
Det är dock så att det lätt uppfattas som patetiskt och illasinnat när man generaliserar utan att ha på fötterna som du gjort hittills.

*delvis kl*

Fälttävlan är som England dvs det tar minst 50 år att genomföra en förändring förutom kvalreglerna som ändras så ofta att ingen orkar hänga med ;)

Oj, oj vad många trådar här har kommit upp på en massa ämnen. Att framföra synpunkter till B tas som kritik, att komma med förslag då blir man idiotförklarad, t.o.m en ärligt menad fråga tas som kritik. Skulle man dessutom våga sig på att kritisera, även konstruktiv sådan, då är man duktigt rökt. Därför tiger alla och snackar skit med varann i stället. Ledarskap ute på int. tävlingar är på stenåldersnivå (trodde ändå att ändring var på gång när man bjudit in Yogi & Bengan men det gick nog in genom ena och ut genom andra örat) Att juniorerna väljer/ratar vissa hästar har att göra med att trenden är att man måste skaffa en fantastisk dressyrhäst som springer av sig själv i terrängen, sen om den stannar och river hela banan i banhoppningen spelar mindre roll (eller är i varje fall inget man jobbar med) men konstigt nog är det ändå den medelmåttiga dressyrhästen, lydig i terrängen och vältränad i hoppningen som står för bästa resultat.... och inga medaljer blev det. konstigt!
Nu har jag varit så elak så att jag kan sova gott

KL

Jag red i landslaget på ponny för en del år sen och det gick rätt hyfsat om jag själv får säga. Såhär i efterhand fattar jag ju att jag inte var ngn OS-ryttare för att jag red internationella mästerskap på ponny, men det trodde jag såklart då. När ponnytiden började lida mot sitt slut så ville man ju hellre än något annat i världen ha en superhäst så att man på studs kunde fortsätta på juniornivå.

Eftersom jag tillhörde eliten på ponny så fick man ju "tips" av landslagsledningen hur man skulle göra för att kunna fortsätta och de sa då att den hästen man skulle ha skulle vara en riktig läromästare som gått stora klasser tidigare. Om man inte hittade någon sådan så skulle man köpa en välriden hopphäst som gått 1.40. Detta sades ju även till ponnyföräldrarna och sedan handlade det ju bara om hur stor plånbok man hade om man kunde hänga med som junior.

Ponnyn jag hade var lite äldre så vi fick inga stora pengar för honom när vi sålde honom och mina föräldrar var inte ett dugg intresserade av att lägga en massa pengar på en dyr häst till mig. Pengarna för ponnyn investerades i en 5-åring som sen med tiden gick **-ig.

Men till pudelns kärna..... När man är (eller var..) på landslagsnivå och med på alla läger etc. så skapades lite grann en inre cirkel som nästan blev som en sekt. Föräldrarna blev ju helt indoktrinerade (stavning?) och många kände nog att de var tvugna att lasta upp plånboken och köpa den där dyra hästen. För det hade ju faktist ledarna sagt.

För egen del var det bara "out the backdoor" när man inte köpte en häst som kunde gå rätt klasser. Inte så att man samlade upp även de talanger (fast det vet jag inte om jag var egentligen...) som inte hade råd att satsa de stora pengarna.

Oj, nu blev det långt. Men som sagt - money rules!

Öhh bara så du vet. De fina läromästarna är ju inte heller gratis.
Sen ändrade du attityd väldigt kraftigt bara för att någon kommenterade det du skrev.

Vad menar du? :confused:
Jag har inte bytt inställning? Bytt attityd? Vad vet du vilken attityd jag har nu eller innan? Det är något du väljer att läsa in i mina inlägg. Smilies tolkas olika av oss så att tolka som du gör är ju helt upp till dej. :smirk:

det är inte bara till att köpa upp sig. ryttarna på denna nivån lägger ju ner enormt mkt tid och arbete och är ju väldigt ambitiösa och målmedvetna.

men... det är få förunnade att kunna få en häst för 150 000 kr och i vissa fall bestitter ryttarna flera hästar i den prisklassen och uppåt.

att bara ha förutsättningar att kunna åka i väg och träna med 3 hästar där vardera dressyrlektion kostar 350 kr st 4 ggr i månaden och kunna befinna sig i kalmar ena helgen och ta in på hotell + uppstallning och starta 3 hästar för att nästa helg starta i karlstad.

inte många har föräldrar som har råd eller tid att ta ledigt från jobb för att kunna resa 30 mil till tävlingar med jämna mellanrum.

jag är inte avundsjuk, jag är så patriotisk att jag inte kan neka dem framgången när de tävlar framgångsrikt för sverige...;)

men vad händer med talangerna som är enormt motiverade och ambitiösa till att satsa?

förmodligen slutar de som några utav sveriges framgångsrikaste unghästutbildare eller beridare som i sin tur säljer nästa stjärna till en ung lovande ryttare med snäll pappa.

eller så lyckas de som ryttare vid 40, då de lyckats arbeta upp ett namn och egna hästar med tillräcklig kapacitet och rutin....

ridsporten kan tyvärr aldrig bli en lika ren sport som friidrott

"rättvisa inom sport är när alla startar från samma linje, inte när man går i mål"

ett citat ridsporten inte kan leva upp då man kan köpa sin startplats längre fram.....:angel:

Var inte avundsjuka på de som kan köpa färdiga hästar! (menar inte att du var det...) När ni lyckats ta fram en egen häst, även om ni är 30 eller 40 då, så kommer ni att vara nöjda, och de flesta av dem som fick färdiga har lagt av för länge sen! Och ingen kan ta ifrån er den framgången... Det är värt allt! Gott Nytt År!

Även dom som tillhör gänget som blivit bra behandlade om man skall likställa det vid att bli uttagen till mästerskap har väl inget positivt att säga om ledarskapet. Det är absolut inget fel på B som person, han kan vara rolig som sjutton men det betyder inte att man är en bra ledare. Men han håller en järnhand om sin position som ingen kan rubba.

Dom som försökt har blivit petade från lagen :smirk:

:cry: Ja,det är inte det, att jag inte vet. Håller även med om delar av kritiken.:cry: Dessutom vet jag hur det är att bli och har även sett andra drabbas:cry:Trots detta, hoppas jag att det kommer att bli en bättring,utan att det blir pers.påhopp här.:smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Cambrie
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
491
Senast: CarEr
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023