Singoalla
Trådstartare
Men det är väl inte ett dugg konstigt, något av det du skriver? Varför skulle man avskriva julen helt, som ändå är en kristen historisk tradition? Det är en himla skillnad i jämförelse mot en "tradition" vi infört bara för att handlarna skulle tjäna på det. En rejäl skillnad, vill jag nog påstå. Du försöker jämföra ett äpple med ett päron just nu.
(Ja, du har påpekat att alla hjärtans dag också är en kristen tradition, men det är en katolsk tradition och kristendomen är inte anledningen i sig till att dagen firas i Sverige.)
Det känns som att du tillskriver mig åsikter som jag inte har. Jag avslutade hela inlägget med att skriva att jag inte säger vad som är rätt eller fel, bara något jag uppmärksammat.
Personligen struntar jag lite i vad som är kristna historiska traditioner eller inte, det har inget värde för mig. Jag firar de högtider som gör mig lustfylld oavsett om det är julafton eller pizzans dag. Så för mig är det inte äpplen och päron, men det betyder inte att jag inte förstår att det är det för andra.