Alla hjärtans dag

Jag tror den är påhittad för att skapa ett band. Jag har sett vissa "underdogs" skapa en påhittad fiende ensam också. "Jag vet att folk snackar skit om mig, men ni känner inte mig och jag ska minsann visa er!" fast det i verkligheten kanske bara är en person som sagt något tarvligt.

Exakt! Det är på många sätt en attraktiv situation att vara underdog, hur konstigt det än kan låta.

Jag och Partner tävlar i vem som kan vara mest cheesy och kräkig mot den andre. Det är verkligen så inte vi att vara snuttegullig mot varandra. Alltså nivån på våra komplimanger är liksom 'nej men vad bra att du inte dog på spelets enklaste fiender' eller i hans fall till mig: 'du är perfekt för att du är tråkig' :o ja hjärnan var inte ikopplad där och jag älskar det. :heart :rofl:

En gång råkade jag gå in i en sån där exklusiv butik med choklad just 14/2. Jag hade inte en tanke på att det var allahjärtansdag. Butiken var proppfull av kunder, samtliga män, samtliga tycktes ha full koll på dagens stora betydelse. Det tog en stund för mig att fatta det hela.
Det var inte män - det var hippsters ju

Jo, men de flesta som firar jul är inte kristna heller :D

Nej, men julen har ju en helt annat tradition i Sverige? Det är ju knappt jämförbart, annat än i köphysterin. Alltså, det är givetvis fritt fram att fira dagen som man vill, men en behöver ju inte förneka dagens historik och anledningen till varför vi förde in den i Sverige. Anledningen stavas "kommersiell", och inget annat.

27857803_10210894036643348_461118968579349191_n.jpg

:laugh:

En gång råkade jag gå in i en sån där exklusiv butik med choklad just 14/2. Jag hade inte en tanke på att det var allahjärtansdag. Butiken var proppfull av kunder, samtliga män, samtliga tycktes ha full koll på dagens stora betydelse. Det tog en stund för mig att fatta det hela.
Kan lova dig att minst hälften av dem skrev på sin fb: Puh, jag kom ihåg det i år igen.

Vad gör ni alla love birds, ensammingar, hurdjursälskare, bittringar osv. idag på självaste Valentine´s? Jag har redan sett cheesy instagraminlägg som har fått mig att vilja skjuta ifrån mig frukosttallriken, och några bittringar som påminner om att man faktiskt kan säga att man älskar varandra alla andra dagar på året också. News flash - det gör vi ;) En del kallar det kommersiellt jippo. Själv tycker jag inte att man behöver köpa något, men tycker faktiskt att det är lite mysigt med en kärleksdag.

Själv har jag morgontränat och efter jobbet ska jag krypa ner i soffan med han jag älskar så fruktansvärt mycket - min hund. Idag blir det också extra kärlek till familjen som behöver det just nu :heart

Vi kommer jobba ihop först. Sen får jag ev någon massage och en kiro-snyting innan vi åker till grannstaden för att äta gott(hoppas vi).

Jag hade köpt lite paket som han fick öppna i förväg iom att han höll på att köpa liknande saker. ;)

Vi gillar att gå på restaurang och har jobbat lite för mkt på sistone.
Så det här ger ju en spark i arslet att vila och mysa med.

Jag har dock aldrig upplevt att alla hjärtans här kräver så väldans mycket i form av köpande av grejer. Räcker det inte fint med exempelvis choklad och ett fint kort? Eller nån liten genomtänkt present? Jag har aldrig gett nått mer än så och inte upplevt att det inte räckte.

Nej, men julen har ju en helt annat tradition i Sverige? Det är ju knappt jämförbart, annat än i köphysterin. Alltså, det är givetvis fritt fram att fira dagen som man vill, men en behöver ju inte förneka dagens historik och anledningen till varför vi förde in den i Sverige. Anledningen stavas "kommersiell", och inget annat.

Det finns inget förnekande här alls, jag är fullständigt medveten om varför dagen infördes i Sverige. Jag jämför bara högtider idag, och har så svårt att se varför så många pratar om alla hjärtans dag som ett kommersiellt jippo men gladeligen köper nytt julpynt varje år och tusen paket till julafton utan att se att det är precis samma sak. Något som började i religion och har blivit något helt annat. Så länge man inte köper allt man hittar och sabbar planeten osv.

Jag har dock aldrig upplevt att alla hjärtans här kräver så väldans mycket i form av köpande av grejer. Räcker det inte fint med exempelvis choklad och ett fint kort? Eller nån liten genomtänkt present? Jag har aldrig gett nått mer än så och inte upplevt att det inte räckte.

Men fortfarande: mycket av marknadsföringen är inte riktad mot dig. Den är riktad mot kvinnor.

Det finns inget förnekande här alls, jag är fullständigt medveten om varför dagen infördes i Sverige. Jag jämför bara högtider idag, och har så svårt att se varför så många pratar om alla hjärtans dag som ett kommersiellt jippo men gladeligen köper nytt julpynt varje år och tusen paket till julafton utan att se att det är precis samma sak. Något som började i religion och har blivit något helt annat. Så länge man inte köper allt man hittar och sabbar planeten osv.

Problemet tycker jag själv blir när det ska bli så jäkla extremt med hur mycket pengar som skall spenderas. Men det har jag aldrig upplevt från flickvän, familj eller vänner - det är nått man mer bara ser i media eller nått tycker jag. Typ att årets julklapp ska kosta 8 lax eller nått - det är ju absurt. Men också inte verklighetstroget IMO.

Julen får ju dock varje år kritik för den köphets som det har utvecklat sig till, likaså maten i och med köttkonsumtionen, familjer som skuldsätter sig osv. Så nä, jag ser inget motsägelsefullt i att peka ut alla hjärtans dag som det kommersiella jippo det faktiskt är.

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 744
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar