Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Ja, den orkar väl knappt röra sig, så tjock och fet som den var.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det jag försöker få fram är att pit's kan bli lika tjocka & glada som andra hundar
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

ingen hund ska behöva bli tjock.
/pit´ägare.

(har ej sett filmen då jag ej har bredband.)
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jo men faktum kvarstår. Pittbulls är avlade för kamp. Varför skall man försöka göra kamp eller brukshundar till rena sällskapshundar? Det finns andra raser för det.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

men snälla, vad vill du bevisa?

det är en enda hund (som dessutom är tjock som en tunna), det bevisar ingenting i mina ögon. det är ungefär som att dra paraleller till att bara för att "min grannes kompis pudel bet grannbarnet i handen så är alla pudlar mördar-hundar". jag påstår nu inte att pitbulls är mördar maskiner och jag tror visst dom kan fungera bra i hem. OM dom har en fast ledare som vet vad den gör och kan läsa sin hund.

alla dessa ungdomar som köper pitbulls och liknande raser för att förlänga sin egen kuk har jag inte mkt till övers för och det är även dessa som har saboterat hundens rykte. tyvärr....
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Klart de kan bli tjocka och glada. Den där var bara tjock. Tycker inte den såg särskilt glad ut.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jo men faktum kvarstår. Pittbulls är avlade för kamp. Varför skall man försöka göra kamp eller brukshundar till rena sällskapshundar? Det finns andra raser för det.



Hallå!! Man kanske tycker att Pitbullen är en snygg och trevlig hund? Ska man ej tycka det då? Ska man istället köpa tex en Labbe för att, jo det passar samhället bättre. Skulle inte tro det.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Nej, man ska inte skaffa en labbe för att det är "bättre" för samhället. Men man ska heller inte skaffa sig en pitbull bara för att den är "snygg".

Man ska veta vad man ger sig in på och vad man har att vänta, både från hunden och samhällets reaktioner.

Som jag skrev i tidigare inlägg; det värsta som finns är små snorungar som skaffar blandrashundar som liknar pitbulls, amstaff och liknande raser bara för att förlänga sitt eget kön. det är så VIDRIGT.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Hallå!! Man kanske tycker att Pitbullen är en snygg och trevlig hund? Ska man ej tycka det då? Ska man istället köpa tex en Labbe för att, jo det passar samhället bättre. Skulle inte tro det.

Jag tycker faktiskt inte att snygg håller som argument för att man ska köpa en pitbull nej.
Det finns andra raser än labrador också vet du.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det jag försöker få fram är att pit's kan bli lika tjocka & glada som andra hundar

"Tjock och och glad" finns inte i kombination med "hund", Det är en styggelse att se övegödda hundar. Det värsta jag vet.:mad:
och visst pittbulls kan vara lika feta och slöa som andra hundar. Mendans Golden kan vara precis lika aggresiva som en ilsken pit.
Handlar ju faktist till 99% om uppfostran.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp