Sv: All mask. (Sammanslagen alla masktrådar.)
Berätta här sen!
Jag skall ringa Vidilab på måndag och kolla med dem.![]()
Berätta här sen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skall ringa Vidilab på måndag och kolla med dem.![]()
Jag skulle kolla nu. Det de tuggade i sig förra sommaren visar sig nu.
"knapplån"
Om man avmaskar en häst med mycket mask, vad kan det då ha för följder?
Kan hästen då bli sjuk av själva avmasknigen?
Okej, hur snart efter intervallet gått ut kan jag få rättvisande träckprov?
min hade 350 ska gå i samma rast hage iaf 2 mån till. den mockas självklart. sen flyttas till hage med gräs inte så mycket att jag vill kalla de bete...
intervallen står minst 30 dagar... är de ide då att maska efter 30 dagar igen?? för att vara på den säkra sidan?? eller vänta längr? ber om ursäkt för alla frågor men bättra att fråga å verka dum än att hästen bli lidande...
Nu har jag fått svar från vidilab och det var riktigt intrerssant. De hästar som jag inte trodde skulle ha något hade massor och de som skulle ha hade nästan inget...
såhär blev resultatet
sto 11 år: 1500 EPG, 0 på spolsmask
valack 13år: 1550 EPG, 0 på spolmask
Valack 14år: 0 EPG, 0 på spolmask
Valack 21år: 150 EPG, 0 på spolmask och bandmask.
odling är satt och svar får v.20
21åringen låg på 1000 EPG förra året de andra är aldrig träckprov taget på. valack med 1550 går i samma hage som valack med 0.
valacken med 0 är hans vars ägare var så bestämd på att hon precis visste hur hennes häst låg. Och egentligen inte ville vara med. Plockade med henne ändå och se de behövdes ju ingen avmaskning alls på denna. Vilket hon skulle ha gjort rutinmässigt annars.
så hur ska man lägga upp avmasking nu om det är lilla blodmasken det rör sig om.?
Valack med 0 och valack med 150 flyttar från stallet runt 1 juni.