Kanske tex behärskar sig mycket hela tiden för att förbli så där prydlig och ordentlig?
Ja, typ så. Ett rikt inre liv kanske. Man vet ju väldigt lite om vad andra faktiskt tänker på, jag skulle ju sällan svara helt ärligt på den frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske tex behärskar sig mycket hela tiden för att förbli så där prydlig och ordentlig?
Jag har tex inlett de flesta av mina förhållanden genom livet i lätt berusat tillstånd. Vid minst ett par tillfällen har jag helt enkelt sett till att bli lite salongsberusad så att jag blir lite mindre feg. Det har fallit väl ut vid de tillfällen jag kommer på nu.Ja, typ så. Ett rikt inre liv kanske. Man vet ju väldigt lite om vad andra faktiskt tänker på, jag skulle ju sällan svara helt ärligt på den frågan.
Om vi talar om MÄNS sexistiska beteende mot kvinnor så är ju 100% av dem vi talar om män. Precis allihop. Alla!
Kanske det.Kanske tex behärskar sig mycket hela tiden för att förbli så där prydlig och ordentlig?
Jag har tex inlett de flesta av mina förhållanden genom livet i lätt berusat tillstånd. Vid minst ett par tillfällen har jag helt enkelt sett till att bli lite salongsberusad så att jag blir lite mindre feg. Det har fallit väl ut vid de tillfällen jag kommer på nu.
.
Du ser ingen skillnad på att ta initiativet och backa om det inte är välkommet eller att ta initiativet och fortsätta även när det inte är välkommet? Ingen skillnad på att visa intresse utan att röra vid eller vara framfusig (vi människor kan ju prata och behöver inte stå 2 cm från någon för att visa intresse) och på att röra vid och var framfusig?Så egentligen, när det är en kvinna som tar initiativet, är det lite positivt att göra sig av med spärrar och då bli mer tydligt sexuellt intresserad?
Men om det är en man som gör det som berusad så är han ett äckel i största allmänhet?
Nej, tafsande är inte OK.
Vem som än står för det.
Men det är lite märkligt att döma männens nyktra jag och beskriva att deras kvinnosyn är skit även som nyktra, för att de betett sig synnerligen gränslöst som berusade.
När du i stort sett beskriver att du gör lika.
Du ser ingen skillnad på att ta initiativet och backa om det inte är välkommet eller att ta initiativet och fortsätta även när det inte är välkommet? Ingen skillnad på att visa intresse utan att röra vid eller vara framfusig (vi människor kan ju prata och behöver inte stå 2 cm från någon för att visa intresse) och på att röra vid och var framfusig?
Ett äckel är någon som ovälkommet rör vid, står för nära och som inte backar när hen borde. Någon som visar intresse utan att vara gränsöverskridande är det inte och det gäller oavsett kön.
Är tafsande det enda sätt inleda relationer på som du kan komma på?Så egentligen, när det är en kvinna som tar initiativet, är det lite positivt att göra sig av med spärrar och då bli mer tydligt sexuellt intresserad?
Men om det är en man som gör det som berusad så är han ett äckel i största allmänhet?
Nej, tafsande är inte OK.
Vem som än står för det.
Men det är lite märkligt att döma männens nyktra jag och beskriva att deras kvinnosyn är skit även som nyktra, för att de betett sig synnerligen gränslöst som berusade.
När du i stort sett beskriver att du gör lika.
Dålig person, är ditt uttryck. Jag har inte tänkt något som ens liknar det.Kanske det.
Säger det att hon är en dålig person, då?
Eller @Lipperta som skrivit att hon blir "jobbig" och "för på" när hon är full. Som visserligen, bra det!, tar ansvar för sitt full-beteende och låter bli att bli full.
Men om hon vore man, skulle eventuellt hennes beteende ses som "sunkig kvinnosyn". Och du - med flera - skulle döma även hennes nyktra jag som "sunkig" eftersom hon, vid berusning, blir "för på".
Jag tycker det vittnar om en lite tveksam människosyn att döma en persons nyktra beteende/personlighet utifrån att individen betett sig illa som full.
Är tafsande det enda sätt inleda relationer på som du kan komma på?
Dålig person, är ditt uttryck. Jag har inte tänkt något som ens liknar det.
Vore det inte enklast om du slutade tjata på mig? Dina frågor tangerar ju inte ens trådstarten.
Man kan ju också ställa sig frågan om alla sexuella fantasier (om vi nu återgår till nyktert tillstånd och tänker att den på fyllan tafsande mannen har fantiserat sexuellt om att ta på en viss kvinna) speglar dålig attityd?
Har du aldrig haft sexuella fantasier? Om att röra vid någon, kanske kyssa någon, kanske ha sex med någon?
Speglar det i så fall en dålig syn?
Fast, vänta nu? Vem skulle tycka att det låter fel att en man säger samma mening? ("Jag har tex inlett de flesta av mina förhållanden genom livet i lätt berusat tillstånd. Vid minst ett par tillfällen har jag helt enkelt sett till att bli lite salongsberusad så att jag blir lite mindre feg"). Själv kan jag inte se något negativt i den kommentaren, oavsett om den skulle kommit från en man eller kvinna. Jag tycker att det låter förståeligt och i min värld är inte salongsberusning samma sak som alldeles för full eller liknande.Precis, bra frågeställning. Och om man sedan lägger till frågan när någon säger att "Jag har tex inlett de flesta av mina förhållanden genom livet i lätt berusat tillstånd. Vid minst ett par tillfällen har jag helt enkelt sett till att bli lite salongsberusad så att jag blir lite mindre feg" och då lägger det fantastiska uttalandet i en mans mun - blir det mer förklarligt då om en man gör närmanden som kvinnor kan uppleva som integritetskränkande? Vad är det som säger att en salongsberusad kvinna som tar alkohol som hjälp för att "bli mindre feg" är så mycket moraliskt högre stående än en man i samma situation? Vem är initiativtagare till interaktion mellan kön, vad lever vi med för stereotyper i vår interaktion mellan könen, hur uppfostras och lär vi oss att ta kontakt med varandra, och VEM uppfostrar männen i hur de ska bete sig?
Är män tankeläsare, eller är det kanske bara något de helt enkelt förväntas borde kunna göra och männens intag av alkohol är mindre förmildrande än en kvinnas dito?
Närå, i de fall den tilltänkte varit en man, har han använt lite lagom berusning typ likadant som jag.Precis, bra frågeställning. Och om man sedan lägger till frågan när någon säger att "Jag har tex inlett de flesta av mina förhållanden genom livet i lätt berusat tillstånd. Vid minst ett par tillfällen har jag helt enkelt sett till att bli lite salongsberusad så att jag blir lite mindre feg" och då lägger det fantastiska uttalandet i en mans mun - blir det mer förklarligt då om en man gör närmanden som kvinnor kan uppleva som integritetskränkande? Vad är det som säger att en salongsberusad kvinna som tar alkohol som hjälp för att "bli mindre feg" är så mycket moraliskt högre stående än en man i samma situation? Vem är initiativtagare till interaktion mellan kön, vad lever vi med för stereotyper i vår interaktion mellan könen, hur uppfostras och lär vi oss att ta kontakt med varandra, och VEM uppfostrar männen i hur de ska bete sig?
Är män tankeläsare, eller är det kanske bara något de helt enkelt förväntas borde kunna göra och männens intag av alkohol är mindre förmildrande än en kvinnas dito?
Männen blir ju heller inte skambelagda för att någon tafsar på dom, ingen ifrågasätter om de "bett om det".En faktor som skiljer mellan kvinna och man som är lite för närgångna är att många män vittnar också om kvinnor som tafsar och är på och då främst som alkoholpåverkade. Den största skillnaden mellan män och kvinnor är att männen inte känner sig rädda, kvinnan blir aldrig ett hot. Eftersom man känner att i värsta fall så kan man som man alltid freda sig mot kvinnan rent fysiskt så blir det inte heller samma problem med en kvinna som är just tafsig och på, man "väljer" själv.
Min Prydliga tjej som bajsade på bordet - alltså inte en person uppvuxen i misär i skogen eller tjackpundare - blir någon pryd hämmad människa med diverse undertryckta känslor som gör att hon gör något otroligt konstigt under alkoholens inverkan.
Jösses vad det går att dra iväg på ett enda ord - prydlig...
Alkohol gör att människor tappar spärrar - absolut - men att allt det skulle gå att alltid härleda till undertryckta tankar är hobbypsykologi.
Jag skulle säga att de flesta tack och lov är hämmade nog att inte bajsa på bord till vardags.Min Prydliga tjej som bajsade på bordet - alltså inte en person uppvuxen i misär i skogen eller tjackpundare - blir någon pryd hämmad människa med diverse undertryckta känslor som gör att hon gör något otroligt konstigt under alkoholens inverkan.
Jösses vad det går att dra iväg på ett enda ord - prydlig...
Alkohol gör att människor tappar spärrar - absolut - men att allt det skulle gå att alltid härleda till undertryckta tankar är hobbypsykologi.