Saker man gör på fyllan grundar sig alltid i någonting verkligt. Jag har ett färskt eget exempel, när jag hånglade med en killkompis utanför McDonald´s kl. 4 på morgonen för några helger sedan. Han har varit intresserad av mig i många många år, och jag har aldrig någonsin varit intresserad tillbaka. Först senaste halvåret så har jag börjat tänka på hur mycket han har mognat, och att han faktiskt är betydligt härligare än vad jag gett honom cred för. Men han är vän med en kille som jag träffar, så det är ändå off the table. Jag är väldigt nöjd med att ha honom som bara vän och vill inte ändra situationen alls. Ändå initierade jag detta hångel, när jag var så full att det klipper i minnet. Dagen efter tänkte jag att "Oj vad full man kan bli, att man gör något så dumt". Vännen sa "Oj oj vad fulla vi var igår" och killen jag träffar sa "Äsch, sånt händer på fyllan ibland!"
Och det är sant, det hade aldrig hänt om jag varit nykter. Men vad som också är sant är att tankarna på han och mig faktiskt bubblat upp med jämna mellanrum på sistone, vilket varken han själv eller han jag träffar vet om. Nu var ju det här en skitsak och ingen idé att gräva i, men hade det inte varit en skitsak som jag gjort så hade mina vänner kunnat välja att fokusera på det där andra.. som inte var fylla. "Visst, du var full. Vad mer än det fick dig att kyssa just honom just där?" för jag hade ju inte initierat hångel med en vän där noll kemi finns.
Är inte det en ganska rimlig fråga att ställa, eller tanke att tänka när dumheter/brott osv. skrev på fyllan. "Visst, alkoholen.. men vad mer? Kan vi prata om det där vad mer?"