Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske kan börja med "jag äter medicin och det är helt förbjudet med alkohol, kan du hjälpa mig komma ihåg det" eller whatever om du inte vågar/kan berätta den riktiga orsaken?Om det känns så motigt att berätta för din mamma kanske du ändå kan säga till henne i förväg att du inte vill dricka någon alkohol och inte vill ha några påtryckningar eller frågor om det?
Tänk på att det du ser på instagram bara är fasaden, dom personerna har inga rakt igenom perfekta liv.Känner mig ledsen. Behövs inte mycket just nu för att den känslan ska komma.
Ska ta tag i lite jobbiga kontorsgrejer idag.
Sov dåligt inatt. Vaknade ideligen och hade mig. Blev för varm sen för kall och kände hur hjärtat bultade. Kände mig så konstig i hela kroppen.
Kollade nyss lite på Instagram och det har förr enbart varit roligt men nu känns det alldeles för sorgligt.
Med klasskamrater som firar godkända examensprov och jag som inte ens kan ta mig till skolan pga körförbud och kasst mående
Det är fester, fina trädgårdar, gulliga småbarn, duktiga hästar.
Allt detta påminner om det jag inte kan ha. Jo har duktiga hästar men min bästa vän lämnade mig hux flux. Barn kommer jag väl aldrig få och inte kan jag festa heller.
Så känns det. En jävla dag i taget nu! Andas.
det finns folk här inne som inte dricker alkohol. Så du inte inbillar dig att alla dricker alkohol, det går att ha bra liv utan alkohol också. Jag slutade dricka för 20 år sen. Har aldrig saknat det. Jag hade inget beroende heller när jag slutade utan tog ett beslut (eller egentligen tog jag beslutet redan som ung, den gången jag kräktes pga fylla hade jag gått över gränsen. Och det gjorde jag när jag var 23 år, första och sista gången jag kräktes av alkohol).Tack för ditt inlägg @sidensvans
Tänkvärt och ska berätta. På något sätt. Orkar bara inte vara modig. Vill bara få må bra nån gång. På riktigt och inte fake-bra med hjälp av alkoholen.
Tror på Campralen. Är lite mer illamående än vanligt men ingen diarré som var en vanlig biverkning så det känns skönt. Är hellre illamående alla dagar i veckan bara jag slipper suget.
Ätit kebab med pommes idag och en cola till. Och fil på morgonen.
Fredag och det märks att det festas på många håll.
Här blir det myskväll med chips. Kanske ut på restaurang också men problemet är att jag fortfarande är mätt efter kebaben
Humöret går upp och ner. Hoppas jag blir mer stabil snart. Inte bara för min egen skull utan för alla runtomkring.
Jag vill så innerligt leva ett liv helt utan alkohol. Det vore så fantastiskt. Inte ens världens godaste vin är värt att dricka när det påverkar allt så mycket till det negativa.
Så himla fint!Tack för ditt inlägg @sidensvans
Tänkvärt och ska berätta. På något sätt. Orkar bara inte vara modig. Vill bara få må bra nån gång. På riktigt och inte fake-bra med hjälp av alkoholen.
Tror på Campralen. Är lite mer illamående än vanligt men ingen diarré som var en vanlig biverkning så det känns skönt. Är hellre illamående alla dagar i veckan bara jag slipper suget.
Ätit kebab med pommes idag och en cola till. Och fil på morgonen.
Fredag och det märks att det festas på många håll.
Här blir det myskväll med chips. Kanske ut på restaurang också men problemet är att jag fortfarande är mätt efter kebaben
Humöret går upp och ner. Hoppas jag blir mer stabil snart. Inte bara för min egen skull utan för alla runtomkring.
Jag vill så innerligt leva ett liv helt utan alkohol. Det vore så fantastiskt. Inte ens världens godaste vin är värt att dricka när det påverkar allt så mycket till det negativa.
Min särbo dricker inte alkohol. Har aldrig varit alkoholist men festade en hel del som ung. Hans bror dricker inte heller, samma sak där.
Vill helst undvika ännu fler mediciner just nu. Får räcka med de två jag har. Den ena mot ångesten och den andra mot alkoholismen.
Skulle vilja hoppa över denna period nu. Jag är allergisk mot att må dåligt. Försöker döva på alla möjliga sätt. Säkert en stor bidragande orsak till varför det spårat ut med alkoholen.
Jag är en alkoholist.
Det har tagit tid för mig att förstå det. Tycker fortfarande inte om det ordet och det jag associerar med det men oavsett är jag det.
Jag har en beroendeproblematik. Jag är sjuk.
Jag vill bli frisk. Helst igår men så funkar det ju inte.
Jag kommer att bli bra. Det måste bli så. Finns inga andra alternativ.
Kommer inte ta det första glaset. Resten av 2023 kommer kanske vara extremt tuff. Men nykter.
Resten av våren, hela sommaren sen hösten och vintern. Nykter.
Nu och för alltid.
Titta bakåt i dina egna inlägg efter förra gången du trillade dit. Du skriver om EXAKT samma känslor då som nu. Det tog ett tag innan det vände, men kom ihåg ATT det vände och blev så mycket bättre. Som en helt annan person.Känner mig lite nervös. Men försöker intala mig själv om att ingen kommer att döma mig. Är också lite orolig för om jag ska tappa det. Inte att jag kommer att dricka för det ska jag inte men att någon kommer säga något och jag blir arg eller tvär.
Sån var jag verkligen inte förut! Men nu är jag så transparent och kan inte hålla känslorna i styr. Som om jag vore nybliven tonåring
Undrar varför det är så? Är det vanligt att bli så här i början av nykterheten?
Undrar varför det är så? Är det vanligt att bli så här i början av nykterheten?
Eller så visar sig din nervositet fysiskt.Känner mig bakfull fast utan huvudvärken. Åkte bil (ej jag som körde givetvis) och fick stanna på vägen och spy. Känner mig så fräsch
Snart kommer de vilken minut som helst. Måste vila magen bara fattar inte vad som tagit åt den måste vara nya medicinen som är boven.