Algers smaklighet

P

Punkity

På ridskolan där jag håller till har de börjat ge hästarna alger. Igår såg jag att en av ponnyerna (:eek:) lämnat kvar kraft i krubban. Det enda som ändrat sig är algerna samt att han vilar den här veckan. Dock har vila aldrig förut tagit sig uttryck i att han inte äter upp. Inget annat verkar fel på honom. Kan det vara så att han helt enkelt inte tycker om algerna?

Sv: Algers smaklighet

Alger är ju inte direkt naturligt hästfoder.
Och jag förstår de hästar som tycker det smakar illa...

(föreslår för övrigt en titt i den långa algtråden som fanns här för ganska länge sedan, för mer info om alger)

Sv: Algers smaklighet

alger är väl inget onaturligt hästfoder? varför äter islandshästarna på island utav algerna för att få i sig vitamnier?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar