algätare, ancistrus

S

Skumbananen

Jag och pojkvännen ska köpa en algätare i helgen!!! Han har en, förmodligen hona, och nu vill vi ha en hanne så att de kan gosa till det!
Är det någon som har erfarenhet av dessa gulliga fiskar?

Sv: algätare, ancistrus

inte så men borde inte tråden ligga på djur?:idea:

men så roligt! hoppas ni inte får för många bara!

Haha, gulliga? De flesta som har sett min har inte tyckt det :angel:

Jag har tyvärr ingen erfarenhet om hur dom är att odla. Men risken är nog ganska stor att yngel blir uppätna om du har dom i ett sällskapsakvarium.

har du en mörk? de ser så runda å goa ut!
hm...man kanske kan odla dem i en burk när man ser dem..

oj, det visste jag inte. nu vet jag!

har du en mörk? de ser så runda å goa ut!
hm...man kanske kan odla dem i en burk när man ser dem..

Ja, och jag ser den nästan aldrig :D
Den förra var guldfärgad och den kunde man se lite då och då iaf =)

Jag tycker dom ser ut som grodyngel. Iaf när dom är små :)

Man kan inte se skillnad på honor och hannar vad det gäller algätare. Antar du menar Siamesisk algätare. Dom är fredliga fiskar, men kan vara lite aggresiv och revirhämmande mot andra av samma art.

Vi ser inte heller tjejen så ofta..hon ligger och gömmer sig bakom stenen. Men så är de ju aktiva på natten också.
Det ska bli så kul med en till! En alldeles egen, jag smyger mig in i hans lägenhet sakta men säkert:D

Jo det kan man. Hannarna har längre borst på huvudet, medan honorna har mindre, eller inget alls. Vår har ingen borst alls.

Hannar kan vara svåra att ha ihop då det är ett litet akvarium.

Alltså. ska du ha en mal eller algätare ?? Du skriver algätare..men namnet är en mal ?

Algätare är vad jag skrev..namnet du skrev är en mal.

På siamesisk algätare..villket jag trodde du skulle ha ser man INTE skillnad på könena.

:D DÅÅÅ förstår jag!
Jag vet ju att det är en mal, men pojkvännen kallar den för algätare.:angel:

Nämen det vet jag väl..TS skrev först algätare sen mal. Jag bara undrar vad hon ska ha.

Det var jag som skrev fel:crazy::D

Jag ska ha en mal!
Namnförslag, någon?! Hanne.

Jo det kan man. Hannarna har längre borst på huvudet, medan honorna har mindre, eller inget alls. Vår har ingen borst alls.

Hannar kan vara svåra att ha ihop då det är ett litet akvarium.

Hmm, ofta brukar man ju rekommendera flera honor på en hane. Eftersom hanarna brukar vara lite aggressiva/kåta :angel:. Vet inte om det gäller för ancistrus dock

Hmm, ofta brukar man ju rekommendera flera honor på en hane. Eftersom hanarna brukar vara lite aggressiva/kåta :angel:. Vet inte om det gäller för ancistrus dock

Nejdå, ingen fara, vi har våra i par. De klarar det fint. :D

Ancistrus är min favorit-akvariefisk. Har ett "lekande" par igång nu, och de har precis fått en blandkull med albino och vanlig färg (mörkbrun). Honan är som sagt i stort sett slät på nosen och hanen har horn.

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 057
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar