Alf Palema eller Defi d´Aunou.......

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare stally
  • Startdatum Startdatum
S

stally

Vilken stam skulle ni välja?? :bump:

om ni skulle skaffa en 1,5-2 åring??

Själv är jag ute och kikar lite.Det får nog bli ett sto.......... :banana:

Sv: Alf Palema eller Defi d´Aunou.......

Det beror på mödernet... och individen förstås.;) Generellt skulle jag nog välja efter Alf Palema om det ska vara ett sto. Hans avkommor har väldigt hög startprocent och tjänar mycket pengar... :cool:
Ston efter Alf är oftast ärligare än hingstar/valacker som blir två lite väl ofta :angel: :smirk: , naturligtvis finns undantag.

Jag gillar ju franskt och visst har Defi d'Aunou gett många fina. Jag har dock en liten känsla av att hans avkommor är lite ojämnare... Men det är min personliga uppfattning...

Om du tittar på de hingstarna antar jag att du kan tänka dig att lägga en del pengar, varför inte en efter Cocktail Jet isåfall?:d

Defi skulle jag iallafall passa mig för....vi var nere och hälsade på hos Etienne, han talade om att defi är så fruktansvärt vrång att han vägrade gå jobb på samma bana 2 ggr på raken...så dom fick helt sonika lasta och besöka olika banor varje gång han skulle gå jobb...alltså en riktig vrångskalle...dessutom var han ju ojämn själv, och jag tycker inte han har lämnat så himla bra heller egentligen....(förutom L'Americain då :love: ...men han är också knepig)

Alf Palema o sto...det låter mycket bättre..men jag skulle inte välja Alf...men det kan jag skicka PM om istället :D

Har inte Defi några väldigt bra i Frankrike? Jag vill också veta varför du inte skulle välja Alf. :)

Har du sagt A får du säga B! :angel:
jari är ju okså nyfiken... vill lära mig "allt". :p

PM:a även mig om du inte skriver här!

Klart defi har nån bra avkomma...konstigt vore det ju annars....men de flesta är knepiga, o jag har inte nog med pengar för att tordas chansa på att få en "riktig"...min uppfattning är att dom som är bra har kapacitet i kroppen men inte i knoppen....
Pm kommer :D

Nä, jag skulle inte heller chansa på en efter Defi, jag lindade in det lite mer bara... :D

Ja det är inte helt så att det ena utesluter det andra.man är ju förblindad av Gidde :love:

Min son är tokig i fransoser och det finns ju flera.

Iochförsig skulle det funka för oss med en som inte vill träna på samma bana jämt,då vi ofta befinner oss på resande fot,då vi inte har någon egen bana........ :angel: :D

Ja det finns ju flera att välja på.....

Vad ligger priserna på Cocktail avkommor??Man e ju inte miljonär ennu...... :p

menar du efter min märr ??? Cocktail for Two :rofl: :rofl:
ja DOM är dyra dom :D:D

stally skrev:
Ja det är inte helt så att det ena utesluter det andra.man är ju förblindad av Gidde :love:

Min son är tokig i fransoser och det finns ju flera.

*räcker upp en hand* :D

alf palema utan tvekan!! :love: :love: :love:

Jag tycker han ger trevliga hållbara underbara hästar!!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 508
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka