Äldre typ av schäfern

CA

Trådstartare
Hittade dessa hundar på internet, genom en annons, har sett den ett par ggr.

Men jag tycker inte att hundarna ser ut som schäfer, dom liknar inte ens schäfrarna, speciellt inte denna vita:

69593010280562531142.jpg

JAg tycker att denna typen var väldigt vacker, lite annorlunda,

är det någon som har en schäfer av den "äldre typen"?
Har de samma sjukdomar som är vanligt hos den "vanliga" schäfern?

Letar fortfarande efter en hund, har titta på många men inte fastnat för någon än... :(

Sv: Äldre typ av schäfern

Äldre typ av Schäfer är nog ett annat ord för blandras.....

skulle jag också tro för den på bilen är inte nån renrasig schäfer.

I mina ögon ser det ut som en samojed korsning då!
Ingen renschäfer där inte!!
men fin va den

Tycker inte heller att det ser ut som en schäfer. Vet inte om min är av gammal eller nyare typ. Han är 1.5 år på bilden och han har fått mkt höga poäng på flertalet utställningar.....Min schäfer

Hera skrev:
Tycker inte heller att det ser ut som en schäfer. Vet inte om min är av gammal eller nyare typ. Han är 1.5 år på bilden och han har fått mkt höga poäng på flertalet utställningar.....Min schäfer

hej!

jättefin hund, vad heter han?
Jag tror att han är av den nyare typen, åtminstone vad jag ser.

Japp, han är den allra finaste hunden :D
Han heter Oidon och är två år nu. Han kommer från en uppfödare som förer upp rastypiska och fina brukshundar. Annars brukar det ju bara vara antingen eller. Vi har en hane till på tre år, han är mkt grövre och lägre i mankhöjd, lite kompakt.....

håller faktiskt med om att det ser ut att va nåt mer än schäfer i den hunden på bilden...
Mina föräldrar har två st schäfrar utav den äldre typen kraftiga,med ett rejält benstomme plus att dom är rakryggade med andra ord mkt snygga ;)

Schäferhundar är mkt snygga och det sötaste som finns när de e små, stora klumpiga tassar och flaxande öron :love:

Det finns doch några exemplar som bara är rent bruksavlade och de är inte alltid så vackra.

Vår äldre hane är mer av den gamla typen trots att båda kommer från samma uppfödare....

håller med om att schäfervalpar är bedårande :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 941
Senast: MML
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix