Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad härligt att läsa att allt gått så bra, får mig att minnas fina Runner (Tilly) som jag skrev om tidigare travare är ofta så fina hästar och din mini är så söt, ju mindre desto bättre tycker jagTränset är också lite stort till och med , med bridong bettet går det bra men med större bettringar får jag ha allt på innersta :O.
Pytteliten Micro häst
Ja hon är söt men inget passar ju för sjuttsingen !Vad härligt att läsa att allt gått så bra, får mig att minnas fina Runner (Tilly) som jag skrev om tidigare travare är ofta så fina hästar och din mini är så söt, ju mindre desto bättre tycker jag
Ja då är det svårt förståsJa hon är söt men inget passar ju för sjuttsingen !
99% av min utrustning är för hästar på 170 med 155 i täcke och xfull i träns .
Han är förmodligen trygg med travutrustningen, beskrivs av alla som träffat honom som världens snällaste både att köra och hantera. (jag har inte hunnit testa att köra honom själv än) Men han har sannolikt aldrig varit med om skaklar eller draglinor som går emot bakbenen. Eller en baksele runt rumpan. Så jag vill vara helt säker på att det fungerar utan vagn innan jag sätter honom i fyrhjulsvagnen eller kanske till och med i par med mitt trygga sto.Ja har den knappt blivit trygg med trav utrustning är det nog bäst att köra in helt från noll
Aha men det låter ju lovande ^_^, och roligt att köra par . Tömkörde med div band och linor runt rumpan, lät tömmar osv hänga om benen som förberedelse för draglinor och baksele innan jag började med draglinor på marken, släpade aldrig ngt då det nog är mer skrämmande och främmande än att ha draglinor i vagnen. Får komma senareHan är förmodligen trygg med travutrustningen, beskrivs av alla som träffat honom som världens snällaste både att köra och hantera. (jag har inte hunnit testa att köra honom själv än) Men han har sannolikt aldrig varit med om skaklar eller draglinor som går emot bakbenen. Eller en baksele runt rumpan. Så jag vill vara helt säker på att det fungerar utan vagn innan jag sätter honom i fyrhjulsvagnen eller kanske till och med i par med mitt trygga sto.
Roligt med shettisar ^_^, var ett tag inne på att skaffa 2st shettisar att köra med istället för en stor , älskar att köra par men blir lite väl bökigt när man är själv .Idag har jag tömkört min lilla ponnytravare för första gången (vi håller på att rida in den också, så han jobbar ett par gånger i veckan) och insett att de nog bara har kört in honom på vänster sida...
Han blev nämligen livrädd när jag försökte gå på hans högra sida! När jag svängde vänster gick han helt avspänt med sänkt nacke och långa steg, svängde jag höger utan att "stanna bakom" honom så höjde han nacken och började takta oroligt...
Vi har helt klart lite att jobba med! Tur att shetlandsponnysar är lättlärda! Redan i slutet av passet gick det mycket bättre...
Aha men det låter ju lovande ^_^, och roligt att köra par . Tömkörde med div band och linor runt rumpan, lät tömmar osv hänga om benen som förberedelse för draglinor och baksele innan jag började med draglinor på marken, släpade aldrig ngt då det nog är mer skrämmande och främmande än att ha draglinor i vagnen. Får komma senare
Lättlärda, som sagt...Idag har jag tömkört min lilla ponnytravare för första gången (vi håller på att rida in den också, så han jobbar ett par gånger i veckan) och insett att de nog bara har kört in honom på vänster sida...
Han blev nämligen livrädd när jag försökte gå på hans högra sida! När jag svängde vänster gick han helt avspänt med sänkt nacke och långa steg, svängde jag höger utan att "stanna bakom" honom så höjde han nacken och började takta oroligt...
Vi har helt klart lite att jobba med! Tur att shetlandsponnysar är lättlärda! Redan i slutet av passet gick det mycket bättre...
Ja min piggnar till väldigt när vi jobbar med koner och ju snävare volter desto roligare tydligen . Måste dock skaffa bättre koner än de hinderstöd jag använder nu , var lite väl nära idag funderar på att såga upp och måla lite plank så de syns, känner att det blir billigast och enklast att lägga ut många av .Hade en häst på uppskoningen som varit framgångsrik på travet och sedan körhäst på naturbruksgymnasie (inte trav), enligt eleverna rolig att köra men hetare när det var något i en högersväng som kunde liknas vid voltstart
Gick det bra på träningen? Ska iväg och träna med mitt varmblod tänkte jag men orken finns inte riktigt tyvärr(utbränd). Som tur var behöver jag bara få med mig häst och sele, vagn har min tränare att låna utFörsta träningen i övermorgon är känslan nu...
Har i alla fall ordnat transportering i form av hästen i lastbil+ gigen i hästsläpet, eller så blir det att jag kör lastbilen och pappa tar släpet. Beroende på hur väglaget ser ut.
så behöver inte montera ner vagnen ngt eller koppla loss släpet ^_^. Har nog tjatat söndet fb forumen nu av alla transportfunderingar , men har inte åkt iväg på träning sen (bläddrar tillbaka bland bilder och räknar år) 2015 ! Inte konstigt att jag freakar ut har bara varit några veterinär besök sen dess och då var det bara att komma ihåg passet och hästen . Är sämst på att åka iväg med häst.. stressar en vecka innan och packar allt minst 2 dagar före.
Tacksam över att jag får låna lastbil i alla fall ^_^, ingen aning om hästen går in i det då hon varit lite anti mot släp sen hon åkte ångemanland->skåne men de flesta går ju in tids nog, eller blir så chockade av hur luftiga lastbilarna är att de går rakt på innan de hunnit tänka .
Nojar nu lite om jag ska ha säkerhetsväst eller ryggskydd på mig :/, extra tömmar, vad för kläder?? Räcker fleece på hästen? Barbent eller transportskydd? Broddar eller inte osv osv...
Är svårt att vara min hjärna ibland -___-..
Ficks tälla in tyvärr.. chauffören fick förhinder och så kom det lite för mycket snö för min smak.Gick det bra på träningen? Ska iväg och träna med mitt varmblod tänkte jag men orken finns inte riktigt tyvärr(utbränd). Som tur var behöver jag bara få med mig häst och sele, vagn har min tränare att låna ut