Äldre hundar

Lilla_Gubben

Trådstartare
Ni som har/har haft äldre hundar, brukar de börja snarka mer?
Våran schnauzer börjar uppnå aktningsvärd ålder, blir 13 nu till våren, och jag tycker att han börjat snarka så mycket, tidigare upplevde jag det bara när han sov riktigt djupt, men nu låter han så fort han somnar. Ett skäl till att jag tycker att det gått så fort är nog att jag inte träffat honom på ett tag, han bor i Spanien från oktober - april/maj med mina föräldrar, men de är hemma nu till jul. Jag blir så klart orolig, så nu tjatar jag på mina föräldrar att de måste gå till veterinären innan de åker tillbaka...

Ni som har/har haft äldre hundar, brukar de börja snarka mer?
Våran schnauzer börjar uppnå aktningsvärd ålder, blir 13 nu till våren, och jag tycker att han börjat snarka så mycket, tidigare upplevde jag det bara när han sov riktigt djupt, men nu låter han så fort han somnar. Ett skäl till att jag tycker att det gått så fort är nog att jag inte träffat honom på ett tag, han bor i Spanien från oktober - april/maj med mina föräldrar, men de är hemma nu till jul. Jag blir så klart orolig, så nu tjatar jag på mina föräldrar att de måste gå till veterinären innan de åker tillbaka...

Det är helt normalt att gamla hundar snarkar. Muskulaturen i mun och svalg blir slappare, mjuka gommen blir slappare och då uppstår det lättare snarkljud. Om hunden för övrigt mår bra är det inget att söka veterinärvård för.

Det är helt normalt att gamla hundar snarkar. Muskulaturen i mun och svalg blir slappare, mjuka gommen blir slappare och då uppstår det lättare snarkljud. Om hunden för övrigt mår bra är det inget att söka veterinärvård för.
Skönt att höra, en blir så orolig:(. Han ska tydligen få en tandkoll innan han återvänder till Spanien, så veterinär får han träffa ändå...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 356
Senast: Mkb
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 439
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka