Äldre hund - orolig på natten

tott

Trådstartare
Jag har en hund som fyller 12 om en månad. Efter sommaren har hon blivit orolig på nätterna. Hon går omkring mera och ligger och flåsar. Ibland släpper jag ut henne för att pinka då hon håller på, och efter det brukar hon lugna sig. Det har aldrig förut hänt att hon varit pinknödig på natten och skulle inte gärna börja gå upp varje natt för att släppa ut jycken en stund.

Är det vanligt att pinkevanorna ändrar då hunden blir äldre?
Är det vanligt att de blir sådär oroliga och flåsiga?
Annars är hunden pigg och glad...och lite senil ;)
 
Sv: Äldre hund - orolig på natten

Äldre hundar brukar få svårare att hålla tätt.. Så det är väl det som börjar visa sig.. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: movi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 187
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp